Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Miesten maailmancup-kausi saa jatkoa

Miesten maailmancup-kausi saa jatkoa

Julkaistu: 29.03.2016 klo 12:43
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Miesten telinevoimistelun maailmancup-kausi saa jatkoa Qatarin Dohan osakilpailun 24.–26.3. jälkeen jo 31.3–3.4., kun Saksan osakilpailu käynnistyy Cottbussissa. Kilpailuissa Suomea edustavat Tomi Tuuha (renkaat, hyppy) ja Markku Vahtila (renkaat)Voimisteluseura Helsingistä sekä Heikki Saarenketo(permanto, hyppy) Jyväskylän Voimistelijoista. Vahtila ja Saarenketo avasivat maailmancup-kilpailukautensa Qatarissa, mutta rannettaan parannellut hyppyspesialisti Tuuha avaa kilpailukautensa nyt Cottbussissa. Valmentajaksi osakilpailuun lähtee Timo Holopainen

Telinevoimistelun maailmancupin kokonaiskilpailu ratkeaa 7.–9.10. Unkarin Szombathelyssa. Kokonaiskilpailun lopputulokseen lasketaan jokaisen voimistelijan neljän parhaan osakilpailun tulokset.

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki