Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Mestari Remes hallitsi cross countryn SM-avausta, mestari Myöhänen otti omansa Trial-kauden avauksessa ja Myllylä nopein Fixus-rallisprintissä

Moottoriurheilu.tv

Julkaistu: 23.04.2016 klo 20:28
Julkaisija: Moottoriurheilu.tv

Hyvä median edustaja,

Tämä on AKK-Motorsport ry:n sekä Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen tiedote medialle. Tekstit ja kuvat vapaaseen editoriaaliseen käyttöön.

****************************************************************************

REMES HALLITSI CROSS COUNTRYN SM-AVAUSTA

Enduron maailmanmestaruussarjaa johtava Eero Remes teki onnistuneen vierailun cross countryn Suomen mestaruussarjaan Hattulan Parolannummella lauantaina. Offroad-moottoripyörien cross countryn perinteinen kesäavaus käynnistyi Remeksen osalta heikosti, mutta enduroammattilainen nousi vakuuttavasti voittoon.

Remes sai huonon lähdön 24MX SM Cross Country -sarjan ensimmäisen osakilpailun kaksituntisessa koitoksessa, mutta hän nousi avauskierroksella neljänneksi. Kilpailun puolivälissä Remes ohitti kärjessä ajaneen Toni Erikssonin ja karkasi lopulta voittoon ollen ainoa kuljettaja, joka ehti ajaa 11 kierrosta.

MYÖHÄNEN ODOTETUSTI PÄLVITRIALIN KUNKKU

Trial-kauden perinteinen avauskilpailu Pälvitrial veti Tervakoskelle runsaan osanoton kisaajia. Viileän aamun ja räntäsateen liukastama reitti sisälsi kymmenen jaksoa. Jaksot kierrettiin kolme kertaa kisapäivän aikana.

Lajin hallitseva suomenmestari Timo Myöhänen otti homman heti haltuun kun hän kiersi ensimmäisen kierroksen pienimmällä virhepistesaldolla.

MIKA MYLLYLÄ FIXUS -RALLISPRINTIN YLEISKILPAILUN NOPEIN

Orimattilan Urheiluautoilijoita edustava Mika Myllylä voitti lauantaina Vihdin Nummelassa kilpailun Fixus -rallisprintin. Väkivahvalla Mitsubishi Lancer E6 -autolla kilpaillut Myllylä kiersi noin 2,2 kilometrin pituisen radan aikaan 1.49,52.

Subaru Impreza WRX:llä ajanut Harri Arola oli toinen. Hänen aikansa oli 1.49,83, eroa kilpailun voittajaan siis kertyi 31 sekunnin tuhannesosaa. Hämeenkyröläinen rallisprintin kestomenestyjä Jari ”Jaltsu” Lamminsivu oli kolmas. Hänen aikansa oli 1.51,62.

Lue myös:

www.moottoriurheilu.tv kokoaa suomalaisen moottoriurheilun yhdelle alustalle.
www.facebook.com/moottoriurheilutv
Twitter.com/mutvsuomi #moottoriurheilutv

Mikäli sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä: Nita Korhonen +358 400 542 271, Anette Latva-Piikkilä +358 40 772 4124 tai media@moottoriurheilu.tv.

Moottoriurheilu Media Oy on AKK-Motorsport ry:n ja Suomen Moottoriliitto ry:n yhteinen yritys, jonka tiedotusportaalina toimii www.moottoriurheilu.tv. Taustatoimittajina toimivat Nita Korhonen ja Anette Latva-Piikkilä.