Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Matias Vainio Opiskelijoiden Liikuntaliiton puheenjohtajaksi 2015

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Matias Vainio Opiskelijoiden Liikuntaliiton puheenjohtajaksi 2015

Julkaistu: 14.11.2014 klo 14:51
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Opiskelijoiden Liikuntaliiton (OLL) puheenjohtajaksi vuodelle 2015 on valittu Matias Vainio. Vainio on 24-vuotias historian opiskelija Joensuusta, jossa hän on kuluvana vuonna toiminut Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan (ISYY) hallituksessa vastaten muun muassa liikunta-asioista.

Hotelli Haagassa Helsingissä kokoontunut OLL:n liittokokous valitsi perjantaina hallituksen johtamaan liiton toimintaa vuonna 2015. Hallituksessa toimivat puheenjohtaja Matias Vainion ohella varapuheenjohtajat Teemu Palkki, Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) ja Bennie Wardi, Haaga-Helian ammattikorkeakoulun opiskelijakunta (HELGA) sekä hallituksen jäsen Pekka Petäkoski, Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta (METKA).

”Olen todella kiitollinen liittokokouksen tuesta ja innoissani edessä olevasta vuodesta. Tuleva vuosi on merkittävä OLL:lle eduskuntavaalien ja muuttuvan jäsenrakenteen vuoksi. Toiminnan menestyksen takaa entistäkin selkeämpi viestintä niin jäsenistölle kuin sidosryhmille”, Vainio toteaa.

Liittokokous linjasi myös liiton toimintaa tulevalle vuodelle hyväksymässään toimintasuunnitelmassa, jonka pääkohtia ovat mm. eduskuntavaalivaikuttaminen ja paikallistoimijoiden tukeminen. Liittokokous päivitti myös liikuntapoliittista linjapaperia päättäen mahdollistaa SELL-yhteistyön jatkumisen. SELL tarkoittaa Suomen, Viron, Latvian ja Liettuan yhteistoimintaa, pääasiassa vuosittain järjestettäviä kaikille opiskelijoille avoimia SELL-kisoja.

Liittokokouksen ensimmäisenä päivänä julkistettiin OLL:n Liikunnan Manifesti, joka luovutettiin ministeri Pia Viitaselle ja valtiosihteeri Marcus Rantalalle. Tilaisuudessa järjestettiin myös paneeli, jossa Manifestia kommentoivat Rantalan lisäksi ministeri Sirpa Paatero sekä kansanedustajat Leena Harkimo Paavo Arhinmäki, Kike Elomaa ja Tuomo Puumala. Paneelissa kaikki panelistit tukivat OLL:n ehdotusta Liikkuva koulu -ohjelman laajentamista koskemaan myös toista ja korkea-astetta.

Lue lisää Liikunnan Manifestista täällä: http://bit.ly/1vbOxz7

Liikunnan Manifesti oli esillä mediassa kansallisesti:

Ylen Ajankohtainen Ykkönen: http://areena.yle.fi/radio/2481612

Yle Nyheter: http://bit.ly/11nsSrq

Yle Puheen Aamu: http://areena.yle.fi/radio/2481392

Hämeen Kaiku: http://bit.ly/1ujRIDp

Yle Urheilu: http://bit.ly/1qHNNLp

Liittokokouksessa luovutettiin myös OLL-malja Kuopion Sykettä Savilahdella -hankkeelle (ISYY ja Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta SAVOTTA) tunnustuksena edistyksellisestä ja energisestä korkeakoululiikunnan kehitystyöstä viime vuosina. Vuoden liekehtijä -palkinto luovutettiin Noora Pullille (METKA), joka on aktiivisesti liikuttanut kanssaopiskelijoitaan opiskelijayhdistys Lepon liikuntakerho Asennon vetäjänä kolmen vuoden ajan.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto onnittelee lämpimästi uutta hallitusta ja kiittää kaikkia liittokokoukseen osallistuneita.

OLL:n puheenjohtaja 2014, Hanna Huumonen, 044 7800 211

OLL:n puheenjohtaja 2015, Matias Vainio, 040 592 6689

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta. OLL vastaa suomalaisesta opiskelijahuippu-urheilusta sekä kansainvälisestä järjestötoiminnasta ja liikunnan edunvalvonnasta opiskelijoiden osalta.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto
Lapinrinne 2