Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Lihashuoltoon kiinnitetään erityistä huomiota Oulussa pidettävissä Kalevan kisoissa 21.-24.7.2016

Kalevan kisat 16

Julkaistu: 18.05.2016 klo 14:10
Julkaisija: Kalevan kisat 16

Oulun Kalevan kisoihin on perustettu erityinen lihashuoltotiimi joka huolehtii urheilijoiden palautumisesta ja valmistautumisesta huippusuorituksiin. Kesän EM-kisat ja tulevat Rion olympialaiset vaativat Oulun Kalevan kisojen lisäksi urheilijoilta huippukuntoa jolloin myös elimistö on herkempi vaurioille.

Lihashuoltotiimien vetäjät ovat:

• Antti Sillanpää (fysioterapiatiimi)
  • Matti Länden (hierontatiimi)
  • Juhani Junttila (lääkäritiimi)

Fysioterapeutit huolehtivat faskiakäsittelyistä, teippauksista ja ultraäänilaitteiden käytöstä.

Hierojatiimiin kuuluvat hierojan erikoisammattitutkinnon suorittaneet hierojat suorittavat kevyet lihaksiston palauttavat ja valmistavat käsittelyt.

Kalevan kisojen yhteystyökumppanina toimiva Alaset Import AY tuo kisoihin LPG-laitteistot joilla urheilijoiden hoitoja voidaan myös suorittaa.

Urheilijat osallistuvat lihashuoltotiimin hoitoihin omalla vastuullaan ja urheilijoille tehdään lomake jolla he voivat varata heille parhaiten sopivia hoitoaikoja.

Tiedotus- ja infotilaisuus lihashuoltotiimistä Raatin stadionin toisen kerroksen kokoushuoneessa
lauantaina 21.5 klo 12.00

Kalevan kisat järjestetään Oulussa 21.-24.7.2016. Kalevan kisat on tärkein vuosittainen yleisurheilutapahtuma kotimaassa. Suomen mestaruuskilpailut on järjestetty vuosittain Kalevan kisojen nimellä vuodesta 1937 lähtien.  Suomen Urheiluliitto on myöntänyt vuoden 2016 kisojen järjestämisoikeuden Oulun Pyrinnölle.
Lisätiedot ja ennakkoliput osoitteesta: www.kalevankisat.fi