Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Larinto 40:s mäkiviikon avauksessa

Larinto 40:s mäkiviikon avauksessa

Julkaistu: 29.12.2015 klo 20:26
Julkaisija: Skijumping Team

Ville Larinto oli 40:s vuodenvaihteen aikaan perinteisesti hypättävässä Keski-Euroopan mäkiviikon avauksessa. Ainoana suomalaisena maanantain karsinnan läpäisseen Larinnon hyppy kantoi Saksan Oberstdorfin HS137-mäestä 114,5 metriä.

Karsinnan 30:nnelta sijalta kisaan ponnistanut suomalainen kohtasi avauskierroksella Vincent Descombes Sevoien. Larinnon ranskalainen pari hyppäsi ensimmäisellään 117,0 metriä.

"Ponnistus tulee myöhässä, siinä tulee ryntäystä sukselle. Hyppy jää kauhean matalalle, eikä mitta riitä, Larinto pohti tiistaisen kisan suoritustaan.

"Jos haluaa kisassa pärjätä, on sama kuka on vastassa. Tietysti joskus on sattunut niin, että hyvällä hypyllä tippuu jatkosta, vaikka normaalilla systeemillä olisi päässyt jatkoon. Nyt ei olisi ollut asiaa toiselle kierrokselle", suomalainen kertasi ajatuksiaan ensimmäisen kierroksen mies vastaan mies -hyppysysteemistä.

Kilpailun voittoon hyppäsi kotiyleisön iloksi Saksan Severin Freund ennen Itävallan Michael Hayböckia ja Slovenian Peter Prevciä.

Perinteikäs mäkiviikko jatkuu välipäivän jälkeen uudenvuodenaattona Garmisch-Partenkirchenin karsinnalla. Kilpailu HS140-mäestä on ohjelmassa vuoden 2016 ensimmäisenä päivänä. Garmisch-Partenkirchenin mäkeen Larinto yrittää löytää rentouden.

"Rentous kilpailemiseen pitäisi saada. Koitetaan pysyä positiivisena", kuudennen kerran mäkiviikolla mukana oleva suomalainen summasi.

Muista sinivalkoisista mäkikotkista Lauri Asikainen ja Harri Olli jäivät avauskilpailun karsintaan maanantaina.

Tulokset

www.hiihtoliitto.fi