Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Kauden lumilautakiertueet saatetaan päätökseen

Kauden lumilautakiertueet saatetaan päätökseen

Julkaistu: 04.03.2014 klo 10:19
Julkaisija: Lumilautaliitto

World Snowboard Tourin ja Fisin maailmancupin freestyle-kiertueen kauden viimeiset kilpailut käydään tällä viikolla. Ensi viikolla lasketaan kaksi viimeistä kisaa crossin maailmancupissa.

Tällä viikolla käydään viimeiset kisat molemmissa freestyle-kiertueissa. Yhdysvalloissa Vailissa mitellään kauden viimeinen World Snowboard Tourin kisa, perinteikäs Burton US Open. Sinne Suomesta lähtevät Markus Malin halfpipeen ja Janne Korpi, Peetu Piiroinen ja Roope Tonteri slopestyleen. Enni Rukajärvi parantelee polveaan, eikä näin ollen ota osaa kauden päätökseen. Keskiviikkona Vailissa käydään slopestylen semifinaalit, torstaina halfpipen semifinaalit, perjantaina slopestylen finaalit ja halfpipen finaalit sijoittuvat lauantaille. Kilpailua voi seurata suorana osoitteessa: http://www.burton.com/default/usopen_livecoverageandresults.html

Myös Fisin maailmancup päättyy freestylen puolelta tällä viikolla. Kreischbergissä Itävallassa pidetään keskiviikkona 5.3. slopestylen karsinnat ja 6.3. finaalit. Suomesta kilpailuun osallistuvat Petja Piiroinen, Nuutti Niemelä, Ville Paumola, Emma Kanko, Henna Ikola, Aleksi Partanen ja Malla Partanen. Ennen viimeistä kisaa korkeimmalla rankingissa on Ville Paumola sijalla 11. Kreischberg on myös siitä mielenkiintoinen kilpailu, että samassa paikassa isännöidään ensi vuonna MM-kisat.

Crossissa mitellään tällä kaudella vielä kaksissa kisoissa. Ensin Sveitsin Veysonnaz’ssa kisataan karsinnoissa 10.3. ja finaalissa 11.3. Siitä siirrytään La Molinaan Espanjaan, jossa karsinta lasketaan 14.3. ja finaali 15.3. Molemmissa kisoissa mukana ovat olympialaislaskijamme Anton Lindfors ja Jussi Taka. Rankingissa Anton on 16:s ja Jussi 19:s.

Kilpailut jatkuvat tämän jälkeen Suomen kamaralla. 15.-16.3. Ounasvaaralla ja 5.-6.4. Sappeella kilpaillaan Suomi Tourilla. Kisakauden huipentuma nähdään 27.-30.3., jolloin Vuokatissa lasketaan Suomen-mestaruuksista. Kisaan odotetaan vahvaa osanottoa maamme parhailta laskijoilta.

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mika Andersson puh. 050-5186440 / email. mika.andersson@fsa.fi
päävalmentaja Pekka Koskela puh. 040-7231978 / email. pekka.koskela@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi