Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Karate 1 Premium League – Hirvoisen tie katkesi horjahdukseen

Suomen Karateliitto Ry

Karate 1 Premium League – Hirvoisen tie katkesi horjahdukseen

Julkaistu: 23.01.2015 klo 21:55
Julkaisija: Suomen Karateliitto Ry

K1_logo

Tämän vuoden Karate 1 Premium Leaguen avajaiskilpailuun Paris Openiin osallistuu lähes 1000 kilpailijaa.

Suomesta Paris Openissa nähdään kuusi kilpailijaa. Heistä miesten kataan osallistuva Pasi Hirvonen, oli ainoa suomalainen tatamilla kilpailuiden ensimmäisenä päivänä.

Hirvosen ottelut alkoivat lähes tunnin aikataulusta myöhässä. Tämä ei kuitenkaan haitannut ja avajaisvastustaja Italian Gianluca Gallo kaatui tasaisessa ottelussa 3-2.

Seuraavalla kierroksella Hirvonen kohtasi Azerbaidzanin Tural Baljanlin. Ottelu oli tasainen, mutta Hirvosen harmittava horjahdus suorituksessa varmisti voiton Baljanlinille luvuin 1-4. Parhaimmillaan junioreiden EM-kisoissa pronssille sijoittunut Baljanlin hävisi seuraavan ottelunsa Marokon Adnane Elhakimille 1-4, joten Hirvosen tie keräilyotteluihin päättyi tähän.

Naisten katassa nähtiin heti ensimmäisellä kierroksella yllätys, viime vuoden MM-kisojen hopeamitalisti Sandy Scordo Ranskasta kärsi niukan tappion 3-2 Valko-Venäjän uudelle tulokkaalle Sviatlana Yermankovalle.

Yermankova eteni aina viidennelle kierrokselle asti, mutta joutui tunnustamaan kokeneen Sheung Grace Lau Mon Hongkongista paremmakseen luvuin 4-1. Sunnuntaina loppuottelussa kohtaavat Japanin Emiri Iwamoto ja Arabiemiraatin Sandra Sanchez Jaime.

Abat, Keinänen ja Hyvärinen tulessa lauantaina

Kilpailut jatkuvat lauantaina ottelusarjoilla ja ensimmäisinä tatamille astelevat naisten -68 kg sarjassa ottelevat Melis Ayse Abat ja Titta Keinänen. Heidän karsinnat alkavat n.- 10.30 (paikallista aikaa).

Myöhemmin illalla ottelee Johanna Hyvärinen -55 kg, jonka karsinnat alkavat n. 18.25.

Sunnuntaina vuorossa ovat Emma Aronen -61 kg ja Helena Kuusisto +68 kg.

Kaikki loppuottelut käydään sunnuntaina klo 15.00 (paikallista aikaa) alkaen.

Lisätietoa kilpailusta löytyvät linkistä: https://www.sportdata.org/wkf/set-online/veranstaltung_info_main.php?active_menu=calendar&vernr=28#a_eventhead

Lisätietoa Suomen maajoukkueesta antaa

Anssi Kaltevo
Urheilutoimenjohtaja
Puh. 0104208501
gsm 050-3141201
anssi.kaltevo@karateliitto.fi

Suomen karateliitto edustaa suomalaisia karateseuroja yli tyylisuuntarajojen. Liitossa on tällä hetkellä yli sata jäsenseuraa.

Karateliiton tarkoitus on "edistää ja kehittää karatea ja muita samantapaisia kamppailulajeja Suomessa ja toimia näiden kamppailulajien yhdistysten valtakunnallisena keskusjärjestönä kilpa-, kunto-, nuoriso-, ja muussa kamppailulajeihin liittyvässä toiminnassa."

Suomen karateliitto edustaa suomalaista karatea maailmanlaajuisissa karaten katto-organisaatioissa kuten Maailman karateliitto (WKF) ja Euroopan karateliitto (EKF).