Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar hämmentyi laskuvauhdistaan kauden avauksessa

Ski Sport Finland

Andreas Romar hämmentyi laskuvauhdistaan kauden avauksessa

Julkaistu: 29.11.2014 klo 23:21
Julkaisija: Ski Sport Finland

Vauhtilajien maailmancup avattiin Kanadan Lake Louisessa miesten syöksylaskulla. Vuoden tauon jälkeen kisarinteeseen palannut Andreas Romar ei saanut itsestään parasta irti kauden avauksessa ja sijoitus painui kauas tavoitellusta.

Aurinkoisessa pakkasäässä lasketussa kilpailussa nopeinta vauhtia piti harjoituksia hallinnut Kjetil Jansrud, joka laski urallaan ensimmäistä kertaa voittoon Lake Louisessa. Norjalainen onnistui laskemaan tasaisen hyvän laskun, joka siivitti hänet voittoon 0.14 sekunnin erolla ennen kotiyleisön edessä laskenutta Manuel Osborne-Paradista ja kanadalaisen kanssa toisen sijan jakanutta Ranskan Guillermo Fayedia.

Radalle lähtönumerolla 41. lähtenyt Romar ei saanut puristettua ehjää laskua. Aikaero Jansrudiin kasvoi tasaisesti ensimmäiseltä sektorilta lähtien. Jyrkälle tullessa Romar kävi osittain kyljellään ja vaikka loppuosa kulkikin lähes kärjen tahdissa aikaero kärkeen lopputuloksissa kasvoi 2.98 sekuntiin ja sijoitus 57:nneksi.

– Yläosa ja keskiosa tuntuivat hyvältä ja valmentajan kanssa ehdittiin nopeasti käydä laskua läpi ja ei siellä mitään erikoista ollut, hyvää laskemista hyvällä asennolla ja linjalla, Romar kertasi radan yläosaa.

– Pieni virhe jyrkälle tullessa ja maaliin tullessa en meinannut uskoa loppuaikaa. Hidasvauhtisella merkkauksella luulin, että aika olisi tullut siitä virheestä, mutta väliajoista paljastui lähes 1,7 sekunnin tappio kolmanteen väliaikaan. Siitä oli aika ihmeissään ja olen vieläkin, kun lasku sujui ylhäällä hyvin, Romar pohdiskeli.

Sunnuntaina lasketaan supersuurpujottelun avauskilpailu klo 20:00 alkaen. Suorat lähetykset MTV Maxilla ja Katsomo.fi klo 19:50 ja Eurosportilla klo 20:00 alkaen.

Lähtölistat ja tulokset: http://data.fis-ski.com/dynamic/results.html?sector=AL&raceid=78858

Lisätietoja: Tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki