Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar ei aio varmistella lauantai-illan MM-syöksyssä

Ski Sport Finland

Andreas Romar ei aio varmistella lauantai-illan MM-syöksyssä

Julkaistu: 07.02.2015 klo 01:15
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon MM-kilpailussa päästiin perjantaina kuninkuuslajin pariin, kun naiset laskivat Beaver Creekissä syöksylaskun mitaleista. Naisten kilpailun perään miehet laskivat viimeiset syöksyharjoitukset ja miesten syöksyn MM-mitaleista lasketaan lauantai-iltana Suomen aikaan.

Naisten kilpailussa vahvin oli Slovenian Tina Maze, joka kirkasti supersuurpujottelun hopeamitalin kultaiseksi 0.02 sekunnin erolla ennen Itävallan Anna Fenningeriä, joka voitti Mazen supersuurpujottelussa 0.03 sekunnin erolla. Pronssille syöksyi Sveitsin Lara Gut, jolle mitali oli kisojen ensimmäinen.

Miesten syöksyharjoituksissa parhaan ajan kellotti Ranskan Roger Brice. Andreas Romar ei saanut viimeistelyharjoitukseen parasta mahdollista tulosta. Aikaero Briceen kasvoi 2.19 sekuntiin ja epävirallisella tuloslistalla se toi 40. sijan.

– Ei oikein lähtenyt tänään. Oli aika passiivista laskemista varsinkin jyrkällä ja välipätkällä. En saanut sellaista tekemisen meininkiä päälle, joka on ollut vähän ongelmana loukkaantumisen jälkeen. Tulee hyviä laskuja ja sitten niitä missä ei oikein luota omaan tekemiseen. Silloin yrittää tehdä jotain mitä ei pitäisi tehdä, kun pitäisi vaan laskea kilpaa, Romar mietti harjoitusten jälkeen.

– Tässä lajissa ei voi laittaa aivoja narikkaan ja päästää menemään, tämä ei ole pujottelua. Vähän liian kontrollissa laskeminen niissä paikoissa, missä pitäisi päästää enemmän, Romar jatkoi.

Romar myönsi, että laskulinjat eivät olleet perjantaina optimaaliset, mutta lauantaina hän aikoo laittaa kaiken peliin kauden toistaiseksi tärkeimmässä kilpailussa.

– Sijoitus ei ollut mitenkään mairitteleva, mutta kahden sekunnin ero ei tässä lajissa ihan hirveästi ole. Pitää lähteä huomenna kisaamaan eikä varmistelemaan mitään, kun ei ole mitään mitä varmistella. Kaikki peliin, siitä se lähtee, Romar uhosi.

Joukkuekilpailun osallistujat vahvistettiin

Perjantaina vahvistettiin myös Suomen laskijat tiistaina 10. helmikuuta laskettavaan joukkuekilpailuun. Vailissa laskettavassa kilpailussa suomalaisista ovat mukana Merle Soppela ja Kristiina Rove sekä Eemeli Pirinen ja Joonas Räsänen.

Miesten syöksylaskun MM-mitalitaisto lauantai-iltana klo 19:55 alkaen Yle Fem:llä, Yle Areenassa, Eurosportilla ja VeikkausTV:ssä.

Tulokset: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=34977&cal_suchsector=AL

Lisätietoja ja mediayhteyshenkilö: tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki