Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Andreas Romar avasi MM-kilpailut hyvällä harjoituslaskulla syöksyrinteessä

Ski Sport Finland

Andreas Romar avasi MM-kilpailut hyvällä harjoituslaskulla syöksyrinteessä

Julkaistu: 04.02.2015 klo 02:01
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon MM-kilpailut Yhdysvaltojen Beaver Creekissä käynnistyivät suomalaisittain tiistaina lasketulla miesten syöksylaskuharjoituksella. Ensimmäinen suomalaiskilpailu on keskiviikkona laskettava miesten supersuurpujottelu.

Tiistaina ratkesi myös MM-kisojen ensimmäiset mitalit, kun Itävallan Anna Fenninger laski voittoon naisten Super-G:ssä ennen Slovenian Tina Mazea ja USA:n Lindsey Vonnia. Naisten kilpailun jälkeen miehet laskivat ensimmäiset syöksyharjoitukset, joiden nopein oli Norjan Kjetil Jansrud ajalla 1:45.62.

Andreas Romar sai onnistuneen laskun ensimmäisiin harjoituksiin, vaikka matkalle sattui myös useampi virhe. Suomalaisen loppuaika jäi norjalaisesta 1.83 sekuntia ja epävirallisella tuloslistalla aika oikeutti 25. sijaan.

– Positiivinen lasku, ei todellakaan mikään täysonnistuminen. Aika paljon pieniä virheitä, mutta oma ilme laskemiseen oli positiivinen ja sain tehtyä hyökkäävää laskemista. Jyrkkä meni hyvin ja sain siitä lopusta hyvät vauhdit ulos. Viimeisessä väliajassa meni hyppy ihan väärällä linjalla ja siinä tuli hieman takkiin, Romar kertasi laskua harjoitusten jälkeen.

– Hyvä aloitus ja pystyin sitä tasoa, mitä olen tällä kaudella maailmancupissa suorittanut roimasti parantamaan. Seuraaviin treeneihin ei tarvitse miettiä mitään erikoista, lisää kaasua vaan.

Keskiviikkona laskettavaan supersuurpujotteluun Romar lähtee paineitta hakemaan hyvää laskua, joka voi nostaa suomalaisen korkealle tuloslistalla.

– Viimeistely meni eilen hyvin ja lähdetään tekemään samanlaista hyvää laskua kuin tänään. Tiedän, että hyvällä laskulla pystyn kamppailemaan hyvistä sijoituksista ja mitaleista. Sitä lähdetään hakemaan ja laitetaan kaikki peliin.

Miesten Super-G käynnistyy ohjelman mukaan keskiviikkona klo 20:00 Suomen aikaan. Suora lähetys Yle Fem –kanavalla ja Yle Areenassa sekä radiossa Yle Puheella. Tiistain ja keskiviikon väliseksi yöksi on luvattu runsaampaa lumisadetta ja viivästykset aikataulussa ovat todennäköisiä. Naisten syöksyharjoitukset keskiviikolle kisajärjestäjät ehtivät jo perumaan.

Tulokset MM-kisoista: http://data.fis-ski.com/dynamic/event-details.html?event_id=34977&cal_suchsector=AL

Lisätietoja ja mediayhteyshenkilö: tuottaja Jussi Väätäinen, puh: +358 45 1209920

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki