Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Anadian maailmancupissa onnistumiset eivät aivan riittäneet finaaliin

Suomen Voimisteluliitto

Anadian maailmancupissa onnistumiset eivät aivan riittäneet finaaliin

Julkaistu: 23.06.2016 klo 21:27
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Tänään polkaistiin käyntiin telinevoimistelun maailmancup Portugalin Anadiassa. Karsinnat voimisteltiin tänään miesten permannon, hevosen ja renkaiden sekä naisten hypyn ja eritasonojapuiden karsinatakilpailujen osalta. Suomalaista kilpailemassa ovat miehistä Olympialaisiin valmistautuva Oskar Kirmes (Espoon Telinetaiturit), Juho Kanerva (Turun Urheiluliitto) ja Eetu Lahti (Jyväskylän Voimistelijat) sekä naisista kilpailuissa mukana on Annika Urvikko (Tampereen Voimistelijat).

Annika Urvikko voimisteli hypyssä huippusuoritukset, mutta pisteet eivät aivan riittäneet finaaliin. Urvikon hyppyjen keskiarvo 13,550 ja sijoitus toiselle varasijalle eli 10. Eritasonojapuilla Urvikko sortui muutamiin suurempiin suoritusvirheisiin, joten pisteet jäivät 12,000 ja sijoitus sijalle 18.

"Hypyn kisa oli kovatasoinen, mutta sain tehtyä omat hyppyni todella vahvasti. Finaalipaikka jäi harmittavan lähelle. Nojapuusarjani alkuun on tehty muutoksia, kun ala-aisalle lisättiin uusi käännös. Sarja lähti hyvin liikkeelle, mutta lopussa tein pari isompaa virhettä," tuumasi Urvikko suorituksistaan.

Oskar Kirmes voimisteli renkailla tyylikkään ja puhtaan sarjan, sijoittuen sijalle 11. pistein 13,650. Hevosella sattunut tippuminen tiputti pisteet 12,700 ja sijoitus 25.

"Renkailla tein siistin sarjan alastuloon asti, mutta alastulossa otin pari isoa korjausaskelta, jotka maksoivat minulle varmastikin finaalipaikan. Hevosella tipuin sarjani toisessa liikkeessä, mutta loppusarjan sain suoritettua puhtaasti läpi," kommentoi Kirmes kilpailun jälkeen.

Hevosella Kanerva voimisteli siistin sarjan napaten ensimmäisen varasijan finaaliin, eli sijan 9. Kanervan pisteet 14,300.

"Sarja meni tosi hyvin, mitään suuria virheitä ei tullut. Pidinkin finaalipaikkaa itselläni ihan viimeiseen asti, kunnes Kiinan Weng Hao nappasi itselleen kärkisijan ja tiputti minut finaalista. Oma suoritukseni oli kuitenkin hyvä ja pisteet loistavat, olen siis tyytyväinen," summasi Kanerva.

Eetu Lahti suoritti permannolla hyvän alkusarjan, mutta kaatui juuri ennen viimeistä volttisarjaa. Lahden pisteet 13,000 ja sijoitus 23.

Kilpailut jatkuvat huomenna miesten hypyn, nojapuiden ja renkaiden karsinnalla sekä naisten puomin ja permannon finaalipaikkojen ratkomisella.

Karsinnan tuloksiin

2. Kazuyuki Takeda JPN 15,500

3. Danny Pinheiro Rodrigues FRA 15,350

11. Oskar Kirmes FIN 13,650

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki