Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Alppimaajoukkueet valmiina pujottelukauden avaukseen – Alppi- ja freestylemaajoukkueiden ohjelma viikoille 46-47

Ski Sport Finland

Julkaistu: 12.11.2014 klo 11:26
Julkaisija: Ski Sport Finland

Viikonloppuna avataan Kittilän Levillä alppihiihdon pujottelun maailmancupkausi. Hyvissä ajoin valmistunut lumetus ja sopivat sääolosuhteet ovat mahdollistaneet suomalaisurheilijoille erinomaiset harjoitusmahdollisuudet ja joukkue on valmiina kotikisaan.

Suomalaisia Levin kisaan starttaa yhteensä kymmenen urheilijaa. Naisten kilpailussa lauantaina laskevat Merle Soppela, Saana Ahonen, Sohvi Virkkula ja Janina Mäkinen. Sunnuntain miesten kilpailussa laskevat Santeri Paloniemi, Jens Henttinen, Joonas Räsänen, Max Luukko, Juho Dahl ja Arttu Niemelä.

– Vaikeaa ollut pari viime päivää, kun tuli taivaalta vettä ja lunta, mutta nyt näyttää sää hyvältä ja pari viimeistä päivää päästään laskemaan huippuolosuhteissa. Nyt haetaan laskuihin viimeistä kisaiskua viikonloppua ajatellen ja kaikki näyttää erittäin hyvältä tässä vaiheessa, vastuuvalmentaja Janne Haarala kertoi.

Suomen joukkue on median tavattavissa perjantaina klo 14:00 hotelli Hullu Poron mediakeskuksessa Levillä. Paikalla ovat kaikki kilpailuihin osallistuvat urheilijat sekä Suomen joukkueen valmentajat.

Suomen joukkueen naislaskijat saapuvat Leville torstai-iltana ja miehet perjantaina. Naisten joukkueen ohjelmassa perjantaina on tutustuminen kisarinteeseen, torstain joukkueenjohtajien kokouksessa vahvistettavan aikataulun mukaisesti. Samassa yhteydessä on mahdollisuus kuvata urheilijoita kisarinteessä, mutta haastattelumahdollisuus urheilijoiden osalta on vain perjantain klo 14:00 lehdistötilaisuudessa.

Alppi- ja freestylehiihtomaajoukkeiden ohjelmat viikoille 46-47

Alppihiihdon maajoukkueet

14.11.-16.11.2014

Maailmancup, Levi, FIN

- osallistujat: Merle Soppela, Saana Ahonen, Sohvi Virkkula, Janina Mäkinen, Santeri Paloniemi, Jens Henttinen, Joonas Räsänen, Max Luukko, Juho Dahl ja Arttu Niemelä.

Mediayhteyshenkilö: Tuottaja Jussi Väätäinen, +358 45 1209920, jussi.vaatainen@skisport.fi

14.11.2014 klo 14:00
Lehdistötilaisuus, Levi, FIN – Hotelli Hullu Poron mediakeskus
- osallistujat: Levin maailmancupiin osallistuvat urheilijat, valmentajat ja joukkueenjohto

14.11.2014 klo 16:30
Lehdistötilaisuus, Levi, FIN – Hotelli Hullu Poron mediakeskus
- osallistujat: TEAM 2018 urheilijat, asiantuntijavalmentaja Tanja Poutiainen, joukkueenjohtaja Jan Tuupainen, toimitusjohtaja Marko Mustonen.

20.-23.11.2014
Alppihiihdon Eurooppa-cup, Levi, FIN
- lajit: suurpujottelu (20.-21.11) ja pujottelu (22.-23.11.)
- osallistujat: http://www.skisport.fi/?x13232=8641459

Freestylehiihdon ski cross maajoukkue

9.-16.11.2015
Lumileiri, Hamra, SWE