Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Alppihiihtäjien kausi käynnistyy IRONMAN-kuntokilpailulla Tampereella

Ski Sport Finland

Alppihiihtäjien kausi käynnistyy IRONMAN-kuntokilpailulla Tampereella

Julkaistu: 14.08.2014 klo 15:07
Julkaisija: Ski Sport Finland

Alppihiihdon kotimaan kilpailukausi käynnistyy lauantaina 16. elokuuta Tampereen messu- ja urheilukeskuksessa järjestettävällä Audi Alpine Ski Tour IRONMAN -kuntokilpailulla, joka on osa 14- ja 16-vuotiaiden lasten kotimaan kilpailukiertuetta.

Tampereella kilpailevat lauantaina Etelä-Suomen alueen alppihiihtäjät ja sunnuntaina samassa paikassa hikoilevat Keski-Suomen juniorit. Pohjois-Suomen IRONMAN-kilpailut järjestetään Lapin Urheiluopistolla 23. elokuuta 2014.

Kuntokilpailuun kuuluu kahdeksan lajia, jotka pisteytetään ja joiden perusteella kilpailija saa lopputulokseksi kokonaispistemäärän. Lajit ovat 3000 metrin juoksu, 6-kulmiohyppely, syväkyykky 1RM, submaksimaalinen syväkyykky, penkkipunnerrus, leuanveto, vatsat ja laatikkohyppely. Yhdeksäs laji on syväkyykkytekniikka, joka toteutetaan opetustuokiona. IRONMAN-kuntokilpailuun voi tutustua tarkemmin Ski Sport Finlandin nettisivuilla: http://www.skisport.fi/alppihiihto/suomen-kilpailukalenteri/audi-tour/audi-ironman/

– Haluamme kannustaa nuoria alppihiihtäjiä harjoittelemaan tunnollisesti ja tavoitteellisesti. Tämän kuntokilpailun myötä saadaan tuoretta tietoa siitä missä kunnossa nuoret ovat. Tulosten perusteella voimme tarjota tulevissa valmentajakoulutuksissa niitä koulutuksia mitkä osuvat suoraan kohteeseen ja harjoituksien eri osa-alueita voidaan korostaa, kun tiedetään onko kehittämistarpeita esimerkiksi kestävyydessä tai taidossa, Ski Sport Finlandin kilpailukoordinaattori Mikael Kurki kertoo.

Lauantaina ja sunnuntaina kilpailut käynnistyvät Tampereen messu- ja urheilukeskuksessa klo 9. Lauantain kilpailussa on mukana 77 Etelä-Suomen alueen alppihiihtäjää ja sunnuntaina Keski-Suomesta mukana on 38 alppihiihtäjää. Pohjois-Suomen alueen IRONMAN-kilpailuihin osallistuu 23 alppihiihtäjää.

Osallistuja- ja lähtölistat löytyvät osoitteesta: http://www.skisport.fi/alppihiihto/suomen-kilpailukalenteri/audi-tour/audi-ironman/

Lisätietoja kilpailusta:

Mikael Kurki
kilpailukoordinaattori

Ski Sport Finland ry

puh: +358 400 418747, email: mikael.kurki@skisport.fi

Ski Sport Finland ry hallinnoi  alppi- ja freestylehiihtoa Suomessa vuodesta 2009 alkaen. ”Suomen Alppimaajoukkue” ja ”Suomen Freestylemaajoukkue” sekä ”Suomen Alppipooli” ovat Ski Sport Finland ry:n tuotemerkkejä.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki