Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Akkreditoidu rytmisen voimistelun World Cup -osakilpailuun

Suomen Voimisteluliitto

Akkreditoidu rytmisen voimistelun World Cup -osakilpailuun

Julkaistu: 19.02.2016 klo 12:15
Julkaisija: Suomen Voimisteluliitto

Media-akkreditoituminen rytmisen voimistelun World Cup -osakilpailuun 26.-28.2.2016 on käynnissä

Pyydämme rytmisen voimistelun World Cup -osakilpailuun osallistuvaa mediaa akkreditoitumaan etukäteen
tämän linkin kautta.

Lähetämme akkreditoituneelle medialle tarkempia lisätietoja ja ohjeita kilpailuihin liittyen.

Tervetuloa maailman kauneimman lajin pariin Espooseen!

**

Suomessa järjestettiin viimeksi rytmisen voimistelun arvokilpailut 1988. Tällöin Helsingin kilpailuissa EM-mestariksi ja myöhemmin samaisen vuoden olympiavoittajaksi voimistelija Marina Lobach. Nykyään Euroopan Voimisteluliiton UEG:n rytmisen teknisessä komiteassa toimiva valkovenäläinen Lobach osallistuu myös tulevaan Espoon World Cup-osakilpailuun mm. tuomarin roolissa. Lobachin Helsingissä voimistelema keila-ohjelma löytyi YouTubesta. Lobachin lisäksi vuonna 1988 Suomen rytmisen voimistelun maajoukkueessa voimistelleet osallistuvat sunnuntaina Espoon World Cupiin, kutsuvieraiden roolissa. Nostalgisten vieraiden lisäksi World Cup -osakilpailussa nähdään tämän hetken rytmisen voimistelun maailman huiput.

Rytmisen voimistelun World Cup -osakilpailu on aktiivinen sosiaalisessa mediassa #rg2016espoo

Seuraa tapahtumaa

Facebookissa tapahtuman omilta sivuilta, joissa mm. voimistelijaesittelyjä.

Perjantaista sunnuntaihin Voimisteluliiton Twitterissä reaaliaikaista tulosseurantaa ja kommentointia.

Lisäksi kuvia ja tunnelmia Voimisteluliiton Instagramissa ja SnapChatissa, löydät ne tunnuksella voimistelu. Rytmisen voimistelun World Cupin yhteydessä käytetään #rg2016espoo

Rytmisen voimistelun World Cup järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa. Harvinaiset kotikilpailut, olympialaisiin loppukirin aloittavista maailmancupeista ensimmäinen järjestetään Suomessa 26.–28.2.2016. Tällöin Espoon Metro Areenalle kerääntyy rytmisen voimistelun tämän hetken maailmankärki sekä suomalaisvoimistelijoiden kovimmat haastajat huhtikuun Rion Test Eventiä ja mahdollisesti tulevia olympialaisia silmällä pitäen.

Media-akkreditoitumisesta lisätietoa antaa

Voimisteluliiton viestintäpäällikkö Sanna Yli-Patola, p. 040 540 0041, sanna.yli-patola@voimistelu.fi

Suomen Voimisteluliitto on yksi Suomen suurimmista lajiliitoista, ja suurin tyttöjen ja naisten liikuttaja. Suomessa järjestetään kilpailutoimintaa kahdeksassa eri voimistelulajissa: akrobatiavoimistelussa, joukkuevoimistelussa, kilpa-aerobicissa, miesten telinevoimistelussa, naisten telinevoimistelussa, rytmisessä voimistelussa, TeamGymissä sekä trampoliinivoimistelussa. Jäsenseuroissa järjestetään toimintaa harrasteliikunnasta huippuvoimisteluun.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki