Etusivu » Tiedotteet » Urheilu » Adobe: Tässä ovat olympialaisten kahdeksan suosituinta urheilijaa

Adobe

Adobe: Tässä ovat olympialaisten kahdeksan suosituinta urheilijaa

Julkaistu: 12.08.2016 klo 13:24
Julkaisija: Adobe

12. elokuuta 2016

Olympialaiset ovat täydessä vauhdissa ja eri lajeja edustavat urheilijat ovat kokoontuneet Brasilian Rio de Janeiroon taistelemaan sijoituksista. Ketkä heistä puhuttavat eniten sosiaalisessa mediassa? Adobe Digital Insights -tutkimus paljastaa kisojen suosituimmat urheilijat.

Adobe analysoi yli neljä miljoonaa julkaisua sosiaalisessa mediassa Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa ja tunnisti urheilijat, jotka keräävät eniten huomiota.

Olympialaisten kahdeksan suosituinta

1. 22-vuotias britti Tom Daley on epäilemättä olympialaisten suosituin urheilija, ja hänet on mainittu 19 618 julkaisussa. Uimahyppääjä voitti pronssia 10 metrin kerroshyppyjen parikilpailussa, mutta vie ehdottomasti kullan sosiaalisessa mediassa.

2. Toiseksi tulee 33-vuotias britti Mo Farah. Juoksija voitti kultaa Lontoon olympialaisissa vuonna 2012 miesten 10 000 metrillä. Hänet on mainittu sosiaalisessa mediassa 9 427 julkaisussa.

3. Kolmanneksi sijoittuu 30-vuotias Jessica Ennis-Hill Englannista. Hän voitti kultaa Lontoon olympialaisissa 2012. Seitsenottelija on mainittu 6 963 julkaisussa.

4. Hollantilainen pyöräilijä Tom Dumoulin Team Giant-Alpecin -tallista on neljänneksi suosituin sosiaalisessa mediassa. 25-vuotias Dumoulin voitti Brasiliassa hopeaa miesten aika-ajosta. Hänet on mainittu 5 596 julkaisussa.

5. Viidentenä on 22-vuotias jalkapalloilija Julian Brandt Saksasta. Hän pelaa saksalaisen Bayern Leverkusen -seuran hyökkääjänä. Hänet on mainittu 5 507 sosiaalisen median julkaisussa.

6. Kuudennelta sijalta löytyy 43-vuotias kenttäratsastaja Michael Jung. Vuoden 2012 olympialaisissa Lontoossa Jung voitti kultaa sekä joukkue- että yksilökilpailussa. Tämän vuoden olympialaisissa hän voitti jälleen kultaa yksilökilpailussa, kun taas joukkuekilpailussa tuli hopeaa. Jung on mainittu 3 714 julkaisussa.

7. 26-vuotias triathlonisti ja olympiapronssia voittanut Jonny Brownlee Britanniasta sijoittuu sosiaalisessa mediassa seitsemänneksi ja voittaa näin suosiossa veljensä Alistair Brownleen. Jonny Brownlee on mainittu 3 499 julkaisussa.

8. Kahdeksanneksi tulee rata- ja maantiepyöräilijä Bradley Wiggins, joka lyötiin ritariksi vuonna 2013 palkintona menestyksestä Ranskan ympäriajossa ja vuoden 2012 olympialaisissa. Hänet on mainittu 3 221 julkaisussa.

Tietoja tutkimuksesta

Tutkimus perustuu nimettömään dataan yli 4,8 miljoonasta aktiviteetista sosiaalisessa mediassa EMEA-alueella 1.4.–15.7.2016.

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Anitta Pirnes
anitta.pirnes@hkstrategies.com

Adobe Systems
Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. www.adobe.com/fi

© 2016 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.