Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Uudelle Torqeedo Deep Blue -sähköperämoottorille merkittävä palkinto Amsterdamissa

Oy Otto Brandt Ab

Julkaistu: 04.12.2012 klo 14:14
Julkaisija: Oy Otto Brandt Ab

Arvostetun Dame Award -palkinnon voittanut Deep Blue on mullistava, 80-hevosvoimainen sähköperämoottori, jossa yhdistyvät suuren perinteisen perämoottorin suorituskyky ja sähköperämoottorin uraauurtava teknologia. Suomessa uutuusmoottoria on saatavissa kaudella 2013.

Saksalainen Torqeedo on panostanut palkitun uutuutensa kehittämiseen poikkeuksellisen paljon, mikä näkyy myös lopputuloksessa. Maailman suurimmilla veneilyvarustemessuilla, Amsterdamin METS-näyttelyssä, Dame Award -palkinnon nyt voittanut Deep Blue sai kilpailun tuomaristolta ylistävät lausunnot:

”Mielestämme Torqeedon iso sähköperämoottori Deep Blue on poikkeuksellisen hyvä esimerkki mullistavasta tutkimus- ja kehitystyöstä, joka tuo suuria etuja niin kuluttajille kuin valmistajallekin. Mittavilla taloudellisilla satsauksilla Torqeedo on menestyksellisesti onnistunut ensimmäistä kertaa yhdistämään suuren perinteisen perämoottorin ja sähkömoottorin ominaisuudet. Näin he ovat luoneet vallankumouksellisella tavalla integroidun voimanlähteen, joka on muotoilultaan sykähdyttävä ja innovatiivisuudessaan todella merkittävä.”

Tuomaristo oli myös vakuuttunut siitä, että uutuusmoottori Deep Blue  on isojen perämoottorien luokassa huomattava askel entistä puhtaampaan, äänettömämpään ja taloudellisempaan veneilyyn. Torqeedon voiton merkitystä korostaa se, että tänä vuonna osallistujien taso oli tuomariston mielestä kovempi kuin koskaan aiemmin.

Torqeedo-sähköperämoottorien maahantuonti aloitettiin Suomessa vuonna 2005. Maahantuojana toimii Otto Brandt -konserniin kuuluva Oy Brandt Ab, http://www.torqeedo.fi

Katso video: http://www.youtube.com/watch?v=PSbpMwvv2xk

Sitaatti:

”Kilpailun osallistujalistan erinomainen laatutaso on osoitus siitä, että veneilyteollisuus jatkaa laajamittaisesti panostamistaan innovatiivisiin ja hyvin suunniteltuihin uusiin tuotteisiin maailman taloudellisesta matalasuhdanteesta huolimatta”, tuomariston puheenjohtaja Bill Dixon sanoi lausunnossaan.

Oy Brandt Ab, Pasi Partanen, puh. 0207757208, sähköposti: pasi.partanen@brandt.fi

Taustaa:

Uusien ideoiden pohjalta toteutetuille veneilyvarusteille tarkoitettu Dame Award -kilpailu järjestettiin tänä vuonna 22. kerran. Loppukilpailuun oli valittu 39 uutuustuotetta 115 kutsutusta ehdokkaasta. Tuomariston arvosteluperusteina ovat tuotteiden muotoilu, luova uudistuneisuus ja käytännön toiminnallisuus. Kilpailu järjestetään veneilyalan ammattilaisille tarkoitetussa METS-veneilyvarustenäyttelyssä (Marine Equipment Trade Show in Amsterdam), joka on alan suurin tapahtuma.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki