Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Tuskaa ja onnistumisia OLLCooperissa

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Tuskaa ja onnistumisia OLLCooperissa

Julkaistu: 30.05.2013 klo 13:30
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Opiskelijoiden Liikuntaliiton OLLCooper yhdisti valtionpäättäjiä sekä poliittisia ja sitoutumattomia opiskelijajärjestöjen johtajia hikoilemaan torstaina Eläintarhan kentälle.

Kenties nimekkäin osallistuja oli hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkunen. Hän ennakoi testin olevan rankka.

- Viikko sitten juostu elämäni ensimmäinen maraton tuntuu vielä jaloissa, Virkkunen sanoi.

Samoilla linjoilla oli myös Valtion liikuntaneuvoston puheenjohtaja Leena Harkimo. Hänellä oli allaan sunnuntain Naisten Kymppi.

- En kyllä millään muista, milloin viimeksi olen cooperin testin juossut, hän muisteli.

Urakoinnin jälkeen yksi tyytyväisimmästä kasvoista kuului eduskunnan toiselle varapuhemiehelle, Anssi Joutsenlahdelle. 70-vuotias Perussuomalaisten kansanedustaja juoksi testissä 2400 metriä. Hän kuvaili suoritusta raskaaksi.

- Otin loppukirin liian aikaisin ja jouduin keskeyttämään noin minuutti ennen loppua. Cooperin testi radalla on aina rankka suoritus, Joutsenlahti kertoi.

OLLCooperin pisimmän tuloksen, 3170 metriä, juoksi OLL:n puheenjohtaja Teemu Myllärinen. Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden Veli-Matti Partanen juoksi komeasti 2840 metriä.Myös Henna Virkkusen 2690 metriä ja Leena Harkimon 2180 metriä olivat vakuuttavia tuloksia. Kaikki osallistujat olivat silminnähden tyytyväisiä omaperäisen tempauksen henkeen.

- Juokseminen oli tuskaa, mutta nyt tuntuu kivalta kun se on ohi, sanoi Tiina Parkkinen Vasemmisto-opiskelijoista.

Myös OLL:n puheenjohtaja Myllärinen myhäili tyytyväisenä tapahtuman jälkeen.

- Tunnelma oli loistava ja näen tässä tapahtumassa hyvän perinteen alun, Myllärinen mietti heittäen samalla haasteen ensi vuoden OLL:n hallitukselle tapahtuman järjestämisestä.

Katso kuvia tapahtumasta OLL:n facebook-sivuilta: http://wwww.facebook.com/opiskelijaliikunta.fi

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto
Lapinrinne 2