Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Suomelle kultaa agilityn pohjoismaiden mestaruuskisoista

Suomen Agilityliitto ry

Suomelle kultaa agilityn pohjoismaiden mestaruuskisoista

Julkaistu: 11.08.2013 klo 21:06
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Suomelle kultaa agilityn pohjoismaiden mestaruuskisoista

Agilitymaajoukkue puolusti Suomen kultaisia mitaleja menestyksekkäästi Etelä-Ruotsissa sunnuntaina järjestetyissä pohjoismaiden mestaruuskisoissa. Mitalisateesta sai nauttia erityisesti Turun seudulla agilityä harrastava maksi-kokoisten koirien ohjaajakolmikko Elina Jänesniemi, Mila Oravecz ja Tuulia Liuhto.

Suomen jätettyä väliin Etelä-Afrikassa järjestetyt agilityn maailmanmestaruuskisat oli PM-kisojen arvo tänä vuonna entistäkin korkeampi. Arvokisoissa oli sunnuntaina jaossa joukkueiden ja yksilöiden pohjoismaiden mestaruudet kolmessa eri kokoluokassa. Yksilökisat olivat Suomen ja Tanskan juhlaa: molemmille neljä mitalia. Elina Jänesniemi & bordercollie Omie kirkastivat kolmen vuoden takaisen PM-hopeansa kullaksi. Suomalaiset voittivat kultaa maksi- ja medi-luokissa, pronssia maksi- ja mini-luokissa.

Joukkuekilpailussa Suomen maksi-joukkue voitti kultaa, mini-joukkue hopeaa.

TULOKSET

Yksilömestaruudet

Maksi-kokoiset (45 > cm) koirat
1. Elina Jänesniemi  & Omie FIN, Littoisten Agility Warriors
2. Kim Gravlund-Krat & Ice DEN
3. Tuulia Liuhto & Punssi FIN, Littoisten Agility Warriors

Medi-kokoiset (35-42,99cm) koirat
1. Taneli Ikäheimo & Pantse FIN, Hakunilan Seudun Koirakerho
2. Linn Magnusson & Ella SWE
3. Marianne Blom & Zippo DEN

Mini-kokoiset (< 35cm) koirat
1. Susanne Prier & Dweet DEN
2. Natasha Gjeruff Jensen & Cider DEN
3. Sini Eriksson & Sonic FIN, Kirkkonummen Kennelkerho

Joukkuemestaruudet

Maksi-kokoiset (45 > cm) koirat
1. Suomi
2. Ruotsi
3. Tanska

Suomen maksi-joukkueen kokoonpano Elina Jänesniemi & Omie, Mila Oravecz & Uni, Tuulia Liuhto & Pirtu sekä Tuulia Liuhto & Punssi. Kaikki maksi-joukkueen koirat ovat bordercollieita.

Mini-kokoiset (< 35cm) koirat
1. Tanska
2. Suomi
3. Ruotsi

Suomen mini-joukkueen kokoonpano Marielle Wikman-Karstunen & borderterrieri Jimi, Sini Eriksson & shetlanninlammaskoira Sonic, Ville Pirisjoki & parsonrussellinterrieri Aino, Sami Wessman & shetlanninlammaskoira Eve.

Medi-kokoiset (35-42,9cm) koirat
1. Ruotsi
2. Tanska
3. Norja

Lisätietoja, haastattelupyynnöt, valokuvat, videot
Kati Kollanen, 045 122 6303
Marika Kelokari, 044 782 1351
viestinta@agilityliitto.fi

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen.