Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Rukalla peruttu mäkikisa järjestetään Lahdessa

Hiihtoliitto

Rukalla peruttu mäkikisa järjestetään Lahdessa

Julkaistu: 11.01.2014 klo 17:55
Julkaisija: Hiihtoliitto

Marraskuun lopussa Rukalla olosuhteiden takia peruttu kisa on siirretty järjestettäväksi Lahden Salpausselän kisojen yhteydessä. Mäkikisa hypätään helmikuun viimeisenä päivänä.

Lahden kisaorganisaatio saa järjestettäväksi Rukalla marraskuussa perutun mäkikisan. Kisa siirtyi järjestettäväksi Salpausselän kisojen yhteyteen, perjantaina 28. helmikuuta. Salpausselällä hypätään siis helmi-maaliskuussa kolme kisaa: perjantaina ohjelmassa henkilökohtainen ison mäen kisa, lauantaina ison mäen joukkuekisa ja sunnuntaina henkilökohtainen ison mäen kisa.
- Hiihtoliiton kannalta tämä oli erinomainen ratkaisu. Pystymme kompensoimaan alustavaa tulonmenetystä ja tällä tavalla voimme puolittaa pelätyn 200 000 euron tuoton menetyksen, Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala kertoo ja jatkaa.
- Mutta mikä tärkeintä, suomalainen mäkihyppy saa yhden kotikisan lisää ja Salpausselän kisajärjestäjät aivan erinomaisen mahdollisuuden järjestää perjantaina iltakisa, ja testata tällä tavoin konseptin toimivuutta muun muassa Lahti 2017 MM-kisoja silmällä pitäen.
Toiminnanjohtaja odottaa perjantain iltakisaa mielenkiinnolla.
- Uskon, että perjantain ja lauantain iltakisat sekä suomalaisen mäkihypyn noususuunta tulevat keräämään Lahden mäkihyppymontun täyteen.

Salpausselän kisojen tapahtumapäällikkö Jesse Kiuru on tyytyväinen saatuaan kisat perjantai-illalle.
- Meillä tämä on huikea juttu. Me olemme pitkään halunneet nähdä, miten perjantain iltakisa toimii. Tämä täydentää hyvin meidän ohjelmaa.
- Sinällään tämä ei lisää työtaakkaa, ainakaan tässä tapauksessa, kun kaikki hypätään isosta mäestä. Mäen kunnostajille tämä tietää pidempää päivää, mutta muuhun työmäärään lisäkisa ei hirveästi vaikuta.
Aiemmin perjantai-iltaisin on hypätty karsintoja, jotka eivät ole merkittävästi houkutelleet yleisöä paikalle.
- Nyt meillä on kolme tiukkaa kotikisaa ja jos Janne (Ahonen) saadaan kuntoon, niin varmasti riittää väkeä.

Hiihtoliiton toiminnanjohtaja
Mika Kulmala 040 576 1001