Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Pipolätkän kuninkuus jälleen jaossa

Pipolätkän kuninkuus jälleen jaossa

Julkaistu: 19.12.2012 klo 10:02
Julkaisija: Red Bull

Red Bull Open Ice valloittaa taas ulkojäät. Turnaus tuo jääkiekon takaisin sen alkuperäisille juurille, ulkojäälle. Luvassa on neljä karsintaturnausta ja jokaisesta kaupungista kaksi parasta joukkuetta etenee Suomen finaaliin Helsinkiin, joka pelataan 23.2.2013 Tokoinrannassa. Finaalissa lyödään lapaa jäähän oikein kunnolla, kun suomalaisia vastaan taitojaan tulevat mittelemään amerikkalaiset sekä kanadalaiset joukkueet!

Red Bull Open Ice on pipolätkäturnaus, joka kokoaa Suomen eri kaupunkien kiekkotaiturit yhteen. Viimeiset kolme vuotta ulkojäitä on hallinnut vantaalainen joukkue HC Kings, joka on kynäillyt itselleen jo kolme SM-kultaa sekä MM-hopean. Pipolätkäturnauksissa jäällä kiekkoilee porukoita vaihtelevilla taustoilla ja taitotasoilla, mutta kaikkia yhdistää rakkaus pipolätkään. Luvassa on vauhdikkaita tilanteita, taidokkaita pelikuvioita sekä hauskanpitoa.

Joukkuehaku nyt käynnissä

Kokoa joukkue keräämällä itsesi lisäksi 3 kiekkotaituria ja kaksi vaihtopelaajaa. Jokaiseen karsintaturnaukseen pääsee mukaan 16 joukkuetta tavoittelemaan paikkaa finaaliin. Näppäile www.redbull.fi/openice ja ilmoita joukkueesi mukaan!

Mistä on kyse?

Suuri pipolätkäturnaus pelataan ilman maalivahteja, 4 vastaan 4 joukkuein, kahdella vaihtopelaajalla. Peli koostuu kahdesta 15 minuutin erästä. Tapahtumaan osallistuminen edellyttää luistimien, mailan ja kypärän lisäksi 15 vuoden ikää. Tapahtuman karsinnat järjestetään Turussa, Porissa, Espoossa ja Jyväskylässä. Huikea Suomen finaali pelataan Helsingissä. Finaalissa vastakkain asettuvat kanadalaiset, amerikkalaiset ja suomalaiset. Turnauksessa taklaaminen ja muu väkivaltainen käyttäytyminen on kiellettyä.

Red Bull Open Ice aikataulu:

2.2 Turku, Kupittaa
3.2 Pori, Teojoki
9.2 Espoo, Leppävaara
10.2 Jyväskylä, Hippos
23.2.2013 Helsinki, Tokoinranta Red Bull Open Ice Finaali

www.redbull.fi/openice

Lisätietoja: Anete Latva-Piikkilä, mob. 040 772 4124, anette.latva-piikkila@fi.redbull.com