Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Mynämäen Laurin koulu saa uuden lähiliikuntakentän

Turun Osuuskauppa

Mynämäen Laurin koulu saa uuden lähiliikuntakentän

Julkaistu: 21.08.2013 klo 17:00
Julkaisija: Turun Osuuskauppa

Mynämäen Laurin koululle avataan uusi lähiliikuntakenttä – Ässäkenttä – tänään 21.8. Kentän avaus on osa S-ryhmän ja Suomen Palloliiton valtakunnallista yhteistyöhanketta, jonka tavoitteena on rakentaa sata monitoimikenttää suomalaisten alakoulujen pihoille.  Mynämäen lähiliikuntakenttä on neljäs Turun Osuuskaupan alueelle avattava Ässäkenttä ja 21. Ässäkenttä koko Suomessa.

Ässäkentän vihkiäistilaisuudessa pelataan muun muassa kentän virallinen avausottelu oppilaiden kesken. Vihkiäistapahtuman järjestävät yhteistyössä Turun Osuuskauppa, Palloliiton Turun piiri sekä Laurin koulu.

– Turun Osuuskauppa haluaa edistää toimialueemme asiakasomistajaperheiden hyvinvointia tukemalla liikuntaharrastuksia erityisesti lasten ja nuorten keskuudessa. Koulujen pihoilla sijaitsevat monitoimikentät toimivat virkistys- ja harrastuspaikkoina sekä kouluaikana että vapaa-ajalla. Kentät tarjoavat kaikille alueen lapsille mielekästä tekemistä ja liikunnan iloa, TOK:n toimitusjohtaja Harri Koponen sanoo.

Kunnat päättävät lähiliikuntaan tarkoitettujen kenttien rakentamisesta itsenäisesti ja rahoittavat rakentamisen normaalin käytäntönsä mukaisesti liikuntapaikkojen ja koulujen pihojen rahoituksesta. S-ryhmän paikalliset osuuskaupat ovat mukana tukemassa hanketta.

– Liikunnallisen aktiivisuuden lisääminen edellyttää korkeatasoisia liikuntapaikkoja lähellä kuntalaisia. Juuri tämän kaltaista aktiivista yhteistyötä järjestöjen, kuntien ja elinkeinoelämän välillä tarvitaan, jotta saadaan aikaan kiinnostavia ja toimivia liikuntapaikkoja, toteaa Suomen Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande.

Turun Osuuskaupan toimitusjohtaja Harri Koponen, p. 010 764 4001, harri.koponen@sok.fi

Suomen Palloliitto, seuratoimintajohtaja Timo Huttunen, puh. 040 823 5270

TOK on yli 129 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 21 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.