Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Lumilautailijoiden kisa-asussa lumilautailu yhdistyy suomalaisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen

Lumilautaliitto

Julkaistu: 03.12.2013 klo 12:30
Julkaisija: Lumilautaliitto

Lumilautamaajoukkue on julkistanut Sotšin kisa-asunsa. Suomen joukkue kilpailee Burtonin valmistamassa puvussa.

Suomen maajoukkue kilpailee Sotšissa Burtonin valmistamassa asussa. Maailman tunnetuin lumilautavalmistaja Burton on tehnyt Sotšiin asut vain yhdelle joukkueelle Suomen lisäksi.

Suomen asussa lumilautailun tyyli on haluttu yhdistää suomalaisuuteen raikkaalla, ainutlaatuisella ja luonnonläheisellä tavalla. Housujen kuosissa on graafinen koivikko, ja takin väri on haettu koivun lehtikruunusta. Asun suunnittelusta vastaa Samuli Hintikka ja grafiikkatyöstä Lauri Vassinen.

Asussa on haluttu kuormittaa luontoa mahdollisimman vähän tinkimättä nykypäivän teknisyyden vaatimuksista. Siitä syystä asun kankaaksi on valittu materiaali, jonka valmistukseen on käytetty PET-kierrätysmuovipulloja.

Suomen joukkueeseen on tähän mennessä valittu Enni Rukajärvi ja Markus Malin. Karsinta kisoihin jatkuu seuraavaksi halfpipen osalta Rukalla, missä ensi viikolla järjestetään halfpipen maailmancupin kilpailu. Samana viikonloppuna Rukalla kilpaillaan myös freestylehiihdon kumparelaskun maailmancupissa.

Kuvat vapaaseen käyttöön kisa-asusta Enni Rukajärven päällä (kuvat: Patrick Forsblom / FSA):

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mats Lindfors puh. 0400-747356 / email. mats.lindfors@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon