Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Jussi Taka neljäs viimeisessä maailmancupin kilpailussa ennen olympialaisia - ansaitsi Suomelle toisen paikan

Lumilautaliitto

Julkaistu: 12.01.2014 klo 18:48
Julkaisija: Lumilautaliitto

Jussi Taka ylsi lähes palkintopallille Andorrassa.

Rovaniemeläinen Jussi Taka on laskenut lumilautacrossin maailmancupin kilpailussa Andorran Vallnord­ Arcalis'ssa neljänneksi. Kisa oli viimeinen maailmancupin kilpailu ennen olympialaisia, kun Veysonnaz'n maailmancupin kilpailu on siirretty ensi viikolta myöhempään kevääseen. Kilpailun voitti Omar Visintin Italiasta.

- Fiilis on sairaan hyvä. Karsinnoissa lasku vähän tökki, mutta finaalissa tuli hyviä lähtöjä ja alkusuora kulki hyvin. Olen todella tyytyväinen, että onnistuminen tuli tärkeään paikkaan, Jussi Taka kommentoi.

- Pitkä päivä takana, kun karsinta ja finaali oli samana päivänä. Jussi laski todella hyvin, lähtösuora toimi kuin unelma. Semifinaalissa Jussin kastunut hanska lipsahti lähtökahvassa ja lähtö meni aivan pieleen, mutta onneksi Jussi pääsi jatkamaan matkaa ja hiukan onnella myös finaaliin. Tiukassa finaalissa Jussi oli kolmantena, mutta joutui tyytymään lopulta neljänteen sijaan. Todella hieno suoritus Jussilta oikeaan paikkaan. Jussi nousi tällä sijoituksella rankingin sisälle ja ansaitsi Suomelle toisen paikan Sotshiin, kertoo crossin valmentaja Juha Guttorm.

Anton Lindfors tuli kisassa sijalle 16. Hän laski neljännesvälierissä kahden muun laskijan kanssa hurjan kolarin, ja kisat jäivät siihen. Anton satutti kolarissa kylkensä.

- Antonilla on kylki kipeä, mutta kipu ei kuitenkaan ole kovin kova. Anton on sitä mieltä, että pystyy laskemaan X Gameseissa, Guttorm kertoo.

Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Mats Lindfors puh. 0400-747356 / email. mats.lindfors@fsa.fi
tiedottaja Tuukka Tams, puh. 044-5431740 / email. tuukka.tams@fsa.fi
crossin valmentaja Juha Guttorm, puh. 040-7251047 / juha.guttorm@fsa.fi