Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » Haku opiskelijoiden SM-kisojen järjestäjäksi vuodelle 2014 on alkanut

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Haku opiskelijoiden SM-kisojen järjestäjäksi vuodelle 2014 on alkanut

Julkaistu: 21.05.2013 klo 13:40
Julkaisija: Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL)

Tule mukaan tekemään korkeakouluopiskelijoiden omia OSM-kisoja ja edistämään opiskeljoiden liikuntakulttuuria!

Kokoa innokas tiimi ja järjestä lajisi opiskelijoiden SM-kisat. Kisoja on järjestetty viime vuosina muiden muassa futsalissa, jalkapallossa, lentopallossa, pesäpallossa, ultimatessa, maratonissa, jääkiekossa jne. Opiskelijoiden SM-kisojen järjestäjätahona voi toimia OLL:n jäsenjärjestö (ammattikorkeakoulun opiskelijakunta/yliopiston ylioppilaskunta) tai sen alayhdistys (esim. opiskelijaurheiluseura, ainejärjestö, tiedekuntajärjestö jne.).

Opiskelijoiden SM- ja OSM-statuksen myöntää Opiskelijoiden Liikuntaliiton hallitus hakemusten perusteella. OLL:n hallitus voi myöntää järjestelyoikeuden myös korkeakoulujen liikuntatoimille tai ulkopuolisille tahoille, jos yksikään jäsenjärjestö ei ole lähettänyt hakemusta tietystä lajista. Jos samaan lajiin tulee monta hakemusta, päättää OLL:n hallitus valinnasta hakemusten perusteella. Yksityiskohtaisemmat ja laadultaan parhaimapaan mahdolliseen lopputulokseen saatetut hakemukset ovat etusijalla. Myös alueellista yhdenvertaisuutta pyritään kunnioittamaan kisajärjestelyoikeuden myöntämisellä.

Hakemusten on oltava perillä OLL:ssa viimeistään 15.10. klo 23:00. Hakemukset ja niiden liitteeksi laadittu kevyt projektisuunnitelma palautetaan osoitteeseen jenny.soderman@oll.fi.

Roolijako
Kisajärjestäjä

• kokoaa toimivan kisaorganisaation
  • vastaa kisojen taloudesta
  • vastaa kilpailutiloista
  • laatii kisakutsun
  • hankkii tuomarit, jos laji sitä vaatii
  • järjestää kisoissa kilpasarjat miehille ja naisille, sekä rentosarjan lajia vähemmän harrastaneille opiskelijoille
  • tarjoaa osallistujille edullisen majoitusvaihtoehdon ja tiedottaa ruokailuvaihtoehdoista
  • laatii kisa-aikataulun/otteluohjelman
  • vastaa kisojen sujuvuudesta
  • hankkii rentosarjan palkinnot
  • laatii raportin kisojen jälkeen

Opiskelijoiden Liikuntaliitto

• vastaa kisojen hausta ja OSM-statuksen myöntämisestä
  • välittää kisajärjestäjälle tietoa tapahtuman järjestämisestä
  • vastaa kisalogosta ja OSM-brändistä
  • vastaa kisojen valtakunnallisesta tiedottamisesta
  • kehittää lajiliittoyhteistyötä
  • myöntää tapaturmavakuutuksen OSM-kisojen ajaksi
  • hankkii kilpasarjan mitalit ja toimittaa kisabanderollit
  • kouluttaa kisajärjestäjät
  • tarjoaa tukea kisoissa ja lähettää OLL:n edustajan kisapaikalle
  • vastaa jälkitiedottamisesta ja tuloksista oll.fi-sivuilla ja OSMkisat-FB-ryhmässä

Kisajärjestäjänä saat ainutlaatuista kokemusta tapahtumanjärjestämisestä, verkostoidut samanhenkisten ihmisten kanssa ja vietät ikimuistoiset kisapäivät. OLL välittää kisojen pääjärjestäjille pyynnöstä todistukset OSM-kisojen järjestämisestä.

Lue lisää kisoista:

ja tykkää OSM-kisojen virallisesta FB-ryhmästä osoitteessa:

Opiskelijoiden Liikuntaliitto ry (OLL) on 1924 perustettu valtakunnallinen opiskelija- ja korkeakoululiikunnan edunvalvonta- ja palvelujärjestö. OLL edustaa kaikkia Suomen korkeakouluopiskelijoita. OLL vaikuttaa, palvelee, kouluttaa, tutkii ja toimii niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin kentillä opiskelijaliikunnan puolesta.

Opiskelijoiden Liikuntaliitto
Lapinrinne 2