Etusivu » Tiedotteet » Urheilu ja vapaa-aika » CCCO saapuu Suomeen esittämään kamarimusiikin mestariteoksia

CCCO saapuu Suomeen esittämään kamarimusiikin mestariteoksia

Julkaistu: 11.04.2013 klo 13:45
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Huhti-toukokuun vaihteessa Bachin, Tsaikovskin ja Vivaldin klassiset sävelet heräävät eloon kolmessa upeassa konsertissa. Maineikas kamariorkesteri CCCO eli Classical Concert Chamber Orchestra soittaa viuluvirtuoosi Ashot Tigranyanin johdolla itsensä tänä keväänä suoraan suomalaisten sydämiin.

Arvostettu CCCO saapuu Suomeen keulakuvanaan maailmanlaajuisesti tunnettu sooloviulisti Ashot Tigranyan. Orkesteri konsertoi Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Muuntuva kokoonpano esiintyy 25 jousisoittimen voimin luoden tunteita nostattavan klassisen musiikin elämyksen.

Kaksi erilaista konserttia

Konserttiohjelmia on kaksi erilaista, joista toinen esitetään Helsingissä, toinen Tampereella ja Turussa. Helsingissä CCCO esiintyy palkitun sopraanolaulajan Liudmila Dudinovan kanssa. Orkesteri koostuu lahjakkaista yhdysvaltalaisista muusikoista. Noudattaen klassismin ja barokin orkesteriperinteitä, CCCO:lla ei ole vakiokapellimestaria, vaan ryhmää johtaa Ashot Tigranyan viuluineen.

Konserteissa orkesteri esittää barokkimusiikin tunnetuimpia helmiä. Ohjelma sisältää  Bachin lisäksi Vivaldin Neljä vuodenaikaa –viulukonserton Turussa ja Tampereella. Helsingissä kuullaan Vivaldin sijaan muun muassa Tsaikovskia ja Rachmaninoffia, ja esityksen kruunaa sopraano Liudmila Dudinovan kirkas ääni.

CCCO on Ashot Tigranyanin vuonna 2006 perustama kamarimusiikkiorkesteri, joka on konsertoinut sekä Yhdysvalloissa että Euroopassa. Liudmila Dudinova kuuluu venäläisen Mariinski-teatterin esiintyjäkaartiin.

Konsertit

28.4. Helsinki, Musiikkitalo klo 16

Liput 44/37/26/22 € Eläkeläiset 38/30/23/18 € Opiskelijat/Nuoret (alle 25-v.) 32/26/21/16 €

4.5. Tampere, Tampere-talo (Pieni sali) klo 19