Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Venäjä-pakotteet: Mediatilaisuus ministeri Paateron johdolla 10.10. Kotkassa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Venäjä-pakotteet: Mediatilaisuus ministeri Paateron johdolla 10.10. Kotkassa

Kutsu.
Julkaistu: 03.10.2014 klo 14:06
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy toivottaa teidät tervetulleiksi kuulemaan, miten EU-pakotteet ja Venäjän vastatoimet vaikuttavat Suomeen, miten asiantuntijat uskovat kriisin etenevän ja millaisia uusia mahdollisuuksia tilanne synnyttää suomalaisyrityksille. Tilaisuus järjestetään perjantaina 10.10.2014 klo 9.00–11.00 Eagle-talossa, auditorio, Kyminlinnantie 6, Kotka.

Kehitysministeri Sirpa Paatero kertoo tilaisuudessa kriisin globaaleista vaikutuksista ja Suomen talouspoliittisesta asemasta. Hänen puheenvuoroaan seuraa Capful Oy:n tiivistelmä hiljattain valmistuneesta Pakote-selvityksestä ja Kymenlaakson Pakote-työpajasta kerätystä materiaalista.

Pakote-selvityksen tavoitteena oli ennakoida, millaisiin suuntiin kriisi voi olla kehittymässä ja miten se tulee vaikuttamaan Venäjän talouteen sekä rajan yli tapahtuvaan kauppaan. Monia yrityksiä kiinnosti, miten kriisistä voi selvitä parhaalla mahdollisella tavalla - ja millaisia uusia liiketoimintamahdollisuuksia se synnyttää.

Tilaisuuden aikataulu 10.10.

9.00-9.15 Tilaisuuden avaus: Hannu Karavirta, Cursor Oy

9.15-9.30 Venäjä-yhteistyön merkitys Kymenlaaksolle, maakuntajohtaja Juha Haapaniemi

9.30-10.00 Venäjä-pakotteet - Venäjä-pakotteet ja Suomi, kehitysministeri Sirpa Paatero

10.00-10.30 Venäjä-pakotteiden mahdollisuudet - selvityksen tulokset: Kimmo Kivinen, Capful Oy

10.30- 11.00 Kysymyksiä ja keskustelua

Tiedustelut:

Toomas Lybeck, Venäjä-vastaava, Cursor Oy

puh. 040 190 2571, toomas.lybeck@cursor.fi

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon