Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Lomarengas ja MEK houkuttelevat saksalaiset takaisin Suomeen

Lomarengas ja MEK houkuttelevat saksalaiset takaisin Suomeen

Julkaistu: 17.03.2011 klo 11:00
Julkaisija: Lomarengas Oy

Lehdistötiedote 17.3.2011

Lomarengas ja MEK houkuttelevat saksalaiset takaisin Suomeen

Suomen suurin vuokramökkien välittäjä Lomarengas ja Matkailun edistämiskeskus MEK ovat aloittaneet mittavan yhteistyön saksalaisturistien houkuttelemiseksi takaisin Suomeen. MEKin koordinoima kansainvälinen kampanja käynnistyi ITB Berlin -matkamessuilla maaliskuun alussa.

MEKin tekemän selvityksen mukaan saksalaisia kiinnostavat Suomessa juuri mökkimatkailu ja luonnonrauha. Saksalaismökkeilijöiden osuus halutaan kampanjan avulla nostaa nykyisestä kahdeksasta prosentista kuuteentoista prosenttiin, ja matkailijoita halutaan Suomeen myös kesäsesongin ulkopuolella. Aika on erityisen otollinen saksalaisten kosiskelulle, sillä vuodesta 2011 povataan Saksassa matkailun ennätysvuotta taantuman notkahdusten jälkeen.

MEK on aktiivisesti lähtenyt hakemaan kampanjaan kumppaneita matkailualalta, jotta tarjonta saadaan vastaamaan kiinnostusta. Lomarengas on tärkeä kumppani, sillä sen valikoimassa on yli 3200 vuokramökkiä, jotka voi vuokrata verkon kautta myös saksaksi.

”Mökkeilyssä tiivistyvät Suomen maabrändin keskeiset arvot: luonto, puhtaus ja hiljaisuus. Niitä saksalaiset arvostavat. He ovat matkailijoina vaativia, joten tarjonnan on oltava laadukasta ja monipuolista. Meillä on tarjolla sekä kesä- että hiihtomökkejä, niin lomakeskuksissa kuin aivan luonnonhelmassakin”, kertoo Lomarenkaan toimitusjohtaja Juha-Pekka Olkkola.

Suomi oli pitkään saksalaisten suosikkikohteita, mutta saksalaisten turistien osuus on vähentynyt sukupolvenvaihdosten myötä huomattavasti viimeisten 15 vuoden aikana. Kampanjan on tarkoitus laajentua koko saksankieliseen Eurooppaan.

Lomarengas: Juha-Pekka Olkkola, toimitusjohtaja
juha.pekka.olkkola@lomarengas.fi
puh. 050 3747 747

MEK: Anne Lind, johtaja, elinkeinosuhteet