Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Lehdistöaamiainen: Paola Suhonen esittelee upean Peru-malliston

Suomen World Vision

Lehdistöaamiainen: Paola Suhonen esittelee upean Peru-malliston

Kutsu.
Julkaistu: 08.05.2014 klo 14:51
Julkaisija: Suomen World Vision

Tervetuloa lehdistöaamiaiselle: Paola Suhonen esittelee malliston, joka syntyi yhteistyössä perulaisten käsityöläisnaisten kanssa

Torstaina 15.5.2014 klo 9.15–11.00
Cafe Köket, Aleksanterinkatu 12 (Balderin talo, 3 krs.)

Tule nauttimaan ihana aamiainen ja tutustumaan Ivana Helsingin syksy-talvi 2014–2015 malliston alpakkaneuleisiin, jotka on valmistanut Andeilla asuvien naiskäsityöläisten osuuskunta. Paikalla on Perussa vieraillut suunnittelija Paola Suhonen, jonka mielestä yhteistyöstä syntyi pieniä taideteoksia.

Osuuskunnan avulla vuoristokylien vähävaraiset naiset saavat tuotteitaan myyntiin käsityökauppoihin sekä markkinoille. He ovat saaneet kehitysyhteistyöjärjestö World Visionilta opastusta ja tukea yritystoiminnan käynnistämiseen.

Perulaisnaiset saavat käsitöistä lisätuloja, joita he tarvitsevat erityisesti lastensa hyvinvoinnista huolehtimiseen. Yhteistyö Paolan kanssa on naisyrittäjien ensimmäinen kokemus ulkomaankaupasta.

Ohjelma:

09.15    Aamiainen

09.30    Näin Perun mallisto syntyi: suunnittelija Paola Suhonen ja Suomen World Visionin yhteiskuntasuhteidenjohtaja Anne Pönni

10.15    Mahdollisuus haastatteluihin

Ilmoittautumiset 12.5. mennessä: anna.pollari@worldvision.fi

Suomen World Vision on lasten elinoloja ja oikeuksia edistävä kristillishumanitaarinen kehitysyhteistyöjärjestö ja itsenäinen osa maailman suurinta kummilapsijärjestöä. Kansainvälisesti World Visionin avun piirissä on 120 miljoonaa ihmistä. Suunnittelija Paola Suhonen on Suomen World Visionin lähettiläs. worldvision.fi

Ivana Helsinki on suomalainen muoti-, taide- ja elokuvabrändi, jonka ovat perustaneet Pirjo ja Paola Suhonen. Ivana Helsinki tunnetaan naisellisista mekoista ja vahvoista, uniikeista printeistä. Ivana Helsinki on ainoa suomalainen ja skandinaavinen brändi, joka on hyväksytty sekä Pariisin että New Yorkin virallisille muotiviikoille.

Paola Suhosen luotsaama Ivana Helsinki on tehnyt yhteistyötä lukuisten suomalaisten ja kansainvälisten brändien kuten Coca-Colan, Googlen, Swarovskin, Top Shopin, Pirkan, Nanson ja Nokian kanssa. Paola Suhonen palkittiin vuonna 2013 Pro Finlandia -mitalilla ansiokkaasta taiteilijatyöstä.