Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Idols sjöng för utvecklingsländerna

Idols sjöng för utvecklingsländerna

Julkaistu: 26.04.2011 klo 15:28
Julkaisija: Kyrkans Utlandshjälp

På påskdagen uppfördes Finlands första Idols tekee hyvää-konsert (Idols gör gott) som direktsändes i MTV3. Med hjälp av konserten samlade man in medel för att hjälpa de allra fattigaste människorna i utvecklingsländerna i samarbete med Kyrkans Utlandshjälp.

I konserten varvades musikbidragen med berättelser från utvecklingsländerna. Utlandshjälpen samlade månadsgivare med konserten.

Påsksöndagens varma och soliga väder drog ner på det förväntade tittarantalet men nästan 3000 finländare tog kontakt under konserten för att bli månadsgivare. Med hjälp av dem tar man ett stort steg i arbetet för att minska på fattigdomen.

-Jag vill tacka alla som såg programmet och vill med sitt stöd eller andra handlingar vara med och arbeta för att avlägsna fattigdomen. Unga i utvecklingsländerna har likadana önskningar för framtiden som finländska ungdomar. Att förverkliga dem kan ofta vara svårare. Med er hjälp kan önskningar uppfyllas, tackar Utlandshjälpens direktor Pauliina Parhiala.

Mer information:

Ritka Heino, chef för medelanskaffningen, Kyrkans Utlandshjälp, tfn 0400 103 284