Etusivu » Tiedotteet » Ulkomaat » Alfa Lavalille 5,3 miljoonan euron lämmönvaihdintilaus Venäjälle

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalille 5,3 miljoonan euron lämmönvaihdintilaus Venäjälle

Julkaistu: 22.07.2014 klo 08:00
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Maailman johtava lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval on saanut tilauksen lämmönvaihtimien toimituksesta maakaasun tuotantolaitokselle Venäjälle. Tilauksen arvo on noin 5,3 miljoonaa euroa ja toimitus tapahtuu vuoden 2015 aikana.

Alfa Lavalin hitsattuja lämmönvaihtimia tullaan käyttämään lämmitykseen ja kaasulauhteen jäähdytykseen kuljetusta varten. Laitteisto on kehitetty erityisen vaativiin tarpeisiin, sillä useita tuhansia metrejä maanpinnan alapuolella sijaitsevissa säiliöissä, joiden kautta maakaasulauhdetta saadaan, paine ja lämpötila ovat erittäin korkeita.

”Paine ja lämpötila ovat vielä erittäin korkeita, kun kaasulauhde kohtaa maanpinnan ja tuotantolaitoksen. Prosessi vaatii luotettavaa laitteistoa. Tämä tilaus todistaa, että hitsatut lämmönvaihtimemme vastaavat näin vaativiakin tarpeita”, sanoo Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström.

Tiesitkö että… kaasulauhde on pienitiheyksinen seos, jonka nestemäinen hiilivety tiivistyy porauksesta aiheuttaman lämpötilan laskun ja paineen seurauksena?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy
puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy
puh. 09 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2013 noin 3,2 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 16 000. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com