Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Yritysvalmentaja Henkka Hyppönen: Näe asiakkaasi ja opi nauttimaan työstäsi

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Yritysvalmentaja Henkka Hyppönen: Näe asiakkaasi ja opi nauttimaan työstäsi

Julkaistu: 27.09.2013 klo 09:45
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Suomessa on pitkään tuotettu tonneja ja kuutioita eikä asiakkaan tarpeita ole tarvinnut juuri miettiä. Nyt asiakkaalla on vaihtoehtoja ja ilman asiakkaan tarpeiden tunnistamista rahaa ei saada yrityksen kassaan.

Yritysvalmentaja Henkka Hyppönen korostaa asiakkaan tarpeiden tunnistamisen  tärkeyttä. – Puhun usein siitä, miten asiakas tehdään näkyväksi. Yhtä hyvin asiantuntijaorganisaatiossa kuin tehtaan lattiatasolla on voitu kokea, että työssä palvellaan esimiestä. Kun työntekijä havahtuukin siihen, että hänen tehtävänsä on palvella joskus kaukanakin olevaa asiakasta, tulee työlle aivan uusi merkitys. – Yhtenä syynä asiakkaan näkymättömyyteen on yritysten huono palvelujohtaminen. Suomessahan työntekijät ovat varsin korkealle koulutettuja ja työntekijä saattaa ajatella olevansa työpaikalla toteuttamassa itseään sen sijaan että palvelisi asiakasta, pohtii Henkka Hyppönen.

Vaikeat ajat opettavat
Suomalaisella talouselämällä on nyt vaikeuksia, mutta niiden edessä ei pidä lannistua, muistuttaa Henkka Hyppönen. – Itse olen oppinut menneiden lamojen aikana eniten. Kivaltahan se ei ole tuntunut, mutta haasteet ovat panneet ponnistelemaan. On oleellista, että ihminen pystyy rakentamaan vahvan fyysisen, henkisen ja sosiaalisen perustan, joka kestää paineiden nousun elämässä. Hyvällä kunnolla en tarkoita kuitenkaan mitään huippu-urheilijan tasoa vaan tilaa, jossa ihminen on energinen ja voi hyvin kehonsa kanssa.

Lue koko artikkeli tästä

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija

Editori.fi-asiantuntijakanava tuo esille oman alansa asiantuntijat, persoonat ja vaikuttajat. www.editori.fi

Lisätiedot: Valtteri Rantalainen | p. 09 4241 2223 | valtteri.rantalainen(a)editorhelsinki.fi | www.editorhelsinki.fi