Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » VR Group laajensi sopimusta SOLin kanssa

VR Group laajensi sopimusta SOLin kanssa

Julkaistu: 26.05.2014 klo 12:50
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

VR Group allekirjoitti uuden, entistä laajemman sopimuksen siivouspalveluista SOLin kanssa. SOL vastaa VR:n kaukojunien, lähijunien ja yöjunien siivouksista sekä tästä eteenpäin myös junavaunujen suurpesuista. Myös konsernin Kaakkois-, Länsi-, Itä- ja Pohjois-Suomen kiinteistöjen siivous kuuluu sopimukseen.

• Näin SOL pitää puhtaana yhteensä noin 250 kohdetta. Toimintaa on noin 50 paikkakunnalla mukaan lukien paikkakunnat, joissa siivotaan kalustoa. Palvelujohtaja Jaana Kokko SOLista kertoo aiemmasta yhteistyöstä VR Groupin kanssa.

• Olemme kehittäneet valtakunnallisesti käytössä olevan junasiivouskonseptin, jossa on määritelty menetelmät, aineet ja välineet. Lisäksi tietyillä paikkakunnilla tehdään matkanaikaista siivousta sesonkiaikoina, Kokko jatkaa.

Yhteistyössä siivousta on kehitetty myös ympäristöystävällisemmäksi

– Vaunuista on poistettu käytöstä kertakäyttöiset niskaliinat ja wc-tiloista kertakäyttöiset käsipaperit. Junista kerätään energiajäte ja lehdet erikseen ja ravintolavaunuista vielä lisäksi biojäte. Junien tupakointitilat on poistettu ja kaikki junat ovat nyt savuttomia, Kokko selvittää.

– Asiakkaan kanssa on otettu käyttöön SUJUVA- toimintatapa. Tarkoitus on siivotessa kävellä vähemmän ja tehdä kaikki kerralla oikein. Tämä vaatii muun muassa, että tavarat ovat oikeilla paikoillaan. Toimintatapaan kuuluu myös päivittäinen palaveri ja tehtäväkohtaiset ohjeistukset.

SOL

Jaana Kokko, palvelujohtaja, puh. 040 061 0559 tai jaana.kokko@sol.fi

Tietoja SOLista:

SOL on suuri suomalainen, vakavarainen palvelualan perheyritys. Tuotamme monipuolisia siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja turvapalveluita. Pesulapalvelumme helpottavat kuluttajien arkea ja henkilöstöpalvelumme tarjoavat joustavasti palveluosaajia yrityksille. Tavoitteenamme on ylittää kuluvana vuotena 316 miljoonan euron liikevaihto. Kansainväliset tytäryhtiömme palvelevat Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Palveluksessanne on noin 11 000 aurinkoista SOLilaista, joista noin 3 000 kansainvälisissä toiminnoissa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki