Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Turkulaisen Robertsin Berrie mustikka mukana Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailun finaalissa

Oy Roberts Ab

Julkaistu: 02.04.2015 klo 14:51
Julkaisija: Oy Roberts Ab

Turkulaisen perheyritys Robertsin viime vuonna lanseeraamat, maailmallakin jo huomiota saaneet Berry Smoothiet saivat tänä keväänä uuden ilmeen. Marjaisat välipalat löytyvät jatkossa nimellä Roberts Berrie. Nyt Robertsin Berrie mustikka on viiden finalistin joukossa kisaamassa Elintarviketeollisuusliiton Vuoden Suomalainen Elintarvike -kilpailun voittopaikasta.

Berrien pohjana ovat kokonaisena käytetyt marjat. Näin mukana ovat myös runsaasti flavonoideja, vitamiineja ja kuituja sisältävät kuoret ja siemenet. Yhteen purkilliseen on käytetty jopa 280 marjaa*. Berrieiden kaikki makeus tulee marjoista ja hedelmistä ja ne ovat maidottomia ja gluteenittomia. Makuvaihtoehtoina sarjassa ovat tutun mustikan lisäksi kirpeä puolukka-karpalo sekä aurinkoinen tyrni-aprikoosi.

”Finaaliin valitut tuotteet ovat ruokailun trendien ytimessä ja niissä yhdistyvät sekä hyvinvointi että nautinto. Lisäksi ne tuntuvat kotoisilta ja niissä on helposti lähestyttäviä arvoja”, Vuoden Suomalainen Elintarvike 2015 -esikarsintaraadin puheenjohtaja Sara La Fountain kertoo. Raadissa olivat mukana Elintarviketeollisuusliiton toimitusjohtaja Heikki Juutinen ja elintarvikeasiantuntija Mari Lukkariniemi, S-ryhmän valikoimajohtaja Ilkka Alarotu, Ruokakeskon johtaja Jesper Åberg sekä kokki Sara La Fountain.

Roberts Berrie mustikkaa raati on kommentoinut näin: ”Todellinen terveyspommi. Maistuu tuoreilta, juuri itse poimituilta mustikoilta. Helppo ja terveellinen välipala, joka säilyy myös huoneenlämmössä. Ympärillä oleva houkutteleva tuoteperhe tarjoaa erilaisia makuvaihtoehtoja. Smoothie-tuotteissa on kasvupotentiaalia ja mustikkaa halutaan myös kansainvälisillä markkinoilla.”

(*mustikka, laskennallinen arvo).

Berrie mustikka

Vuoden Suomalainen Elintarvike-kilpailun äänestys: http://www.maistasuomi.fi/fi/vuodenelintarvike

Lisätietoja tuotteesta: http://www.roberts.fi/fi/kuluttajille

Roberts somessa: https://www.facebook.com/robertsfi

Roberts on yli satavuotias marjatuotteita valmistava perheyritys. Olemme erikoistuneet innovatiivisiin marjatuotteisiin, joissa yhdistyvät hyvä maku, terveellisyys, helppous ja aitous. Uusimpina valikoimaa täydentävät kaikkien rakastamien Muumi-hahmojen tähdittämät hillot ja smoothiet. Kaikki tuotteemme valmistetaan omalla tehtaallamme Turussa.