Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Tarja Ilvonen EPSI Ratingin Suomen toimitusjohtajaksi

EPSI Rating

Tarja Ilvonen EPSI Ratingin Suomen toimitusjohtajaksi

Nimitys.
Julkaistu: 02.03.2016 klo 14:07
Julkaisija: EPSI Rating

Asiakaskokemus ja toimialojen vertailutieto kiinnostavat nyt johdon päätöspöydissä

KTM Tarja Ilvonen on nimitetty EPSI Rating Suomen toimitusjohtajaksi. EPSI Rating on Pohjoismaiden johtava riippumaton yhtiö asiakas- ja työtyytyväisyyden tutkimisessa ja mittaamisessa.

Tarja Ilvonen kutsuttiin tehtävään Customers Advocates on Board Pop-up projektista, jossa hän toimi projektin omistajana.  Aikaisemmin hän on toiminut OP Ryhmän liiketoiminnan kehittämisessä ja ohjauksessa vastuualueenaan ryhmätason asiakaskokemus ja -ymmärrys.

”Asiakaskokemus sekä asiakkaiden ja organisaatioiden ymmärtäminen kiinnostavat nyt vahvasti yritysten hallituksia ja johtoryhmiä. Asiakaskokemus ja tyytyväisyys ohjaavat entistä enemmän yritysten strategista päätöksentekoa. Pelkkien taloudellisten mittarien seuraaminen ei riitä yritysten strategisen päätöksenteon pohjaksi nopeasti muuttuvassa maailmassa, vaan tarvitaan puolueetonta ja vertailukelpoista toimialarajat ylittävää tutkittua tietoa asiakkaiden käyttäytymisestä ja tyytyväisyydestä palveluihin ja tuotteisiin”, kertoo Ilvonen.

EPSI Rating on riippumaton organisaatio, joka tuottaa ja julkaisee puolueetonta tutkimus- ja mittaustietoa  toimialojen ei-taloudellisista indikaattoreista, kuten asiakas- ja työtyytyväisyydestä. Lisäksi yhtiö tekee yrityskohtaisia tutkimuksia ja tukee johtoa päätöksenteossa.

”Avoin ja yhteiskunnallisesti merkittävä vertailukelpoinen tieto auttaa asiakkaita ja yrityksiä päätöksenteossa. Yritykset oppivat uutta toisilta toimialoilta ja voivat hyödyntää tietoa toimintojensa ja palveluidensa kehittämisessä. Uutta toimialarajat ylittävää näkökulmaa tarvitaan, jotta Suomi saadaan uudelleen kasvu-uralle”, kertoo Ilvonen.

EPSI Rating Group tekee vuosittain lähes miljoona haastattelua 50 toimialalla. Eri toimialojen, kuten kuntien, terveydenhoidon, energian, pankki- ja vakuutusalan sekä telealan tutkimustulokset julkistetaan säännöllisesti, ja tiedot ovat vapaasti käytettävissä. Niiden avulla sekä kuluttajat että yritykset voivat vertailla eri toimijoita ja esimerkiksi sitä, minkä kuntien asukkaat tai yritysten asiakkaat ovat tyytyväisimpiä saamaansa palveluun ja tuotteisiin.

EPSI Rating toimii Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi Keski-Euroopassa ja UK:ssa. Ilvonen raportoi EPSI Rating Groupin toimitusjohtaja Jacob Hallencreutzille Ruotsiin.

Lisätietoa:

Tarja Ilvonen, toimitusjohtaja EPSI Rating Finland, +358 50 569 1921, tarja.ilvonen@epsi-finland.org

Jacob Hallencreutz, toimitusjohtaja EPSI Rating Group, +46 734 413615, jacob.hallencreutz@epsi-rating.com

EPSI Rating on kansainvälinen analyysimenetelmä, joka mittaa liiketoimintojen ja organisaatioiden aineetonta pääomaa. Benchmark-tutkimuksia tehdään yli 30:llä eri liiketoiminta-alueella. Säännölliset mittaukset aloitettiin Ruotsissa vuonna 1989 ja vuonna 1999 toimintaa laajennettiin EU-komission aloitteesta koskemaan useita Euroopan maita. Tutkimuksien indeksit ovat vertailukelpoisia vastaaviin USA:ssa ja useassa Kaukoidän maassa.

Lisätietoja liitteissä sekä osoitteissa www.epsi-rating.com www.epsi-finland.org

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki