Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Suomalaisen yrittäjän päivä näkyy ja kuuluu myös useissa Kotkan-Haminan seudun kouluissa ja oppilaitoksissa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Julkaistu: 02.09.2013 klo 15:21
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Yrittäjänpäivää vietetään 5.9. Kotkansaaren koulussa, Keskuskoulun toimipisteessä

Aika ja paikka: 5.9. klo 9 alkaen, Kotkan keskuskoulu (Kotkansaaren koulu, Keskuskoulun toimipiste, Keskuskatu 28, 48100 Kotka)

Koulun kaikki 9.-luokkalaiset tutustuvat päivän aikana yrittäjyyteen ja työelämään monesta näkökulmasta. Luvassa on mielenkiintoisia yrittäjätarinoita luokissa, duunisuunnistusta ja yritysvierailuja Kotkan keskustan yrityksissä, yrittäjyyspassin täyttämistä ja perehtymistä yrittämisen kiemuroihin.

Karhulan lukion oppilaat saavat Nuori yrittäjyys -leirille haasteen Microsoftilta

Aika ja paikka: leirin aloitus 4.9. klo 13 leirikeskus Luovi (Kaarniemi) ja leirin päätös ja ideoiden julkistaminen 5.9. klo 12.30 alkaen, Karhulan lukion auditoriossa (Vesivallintie 16, 48600 Kotka)

NY 24h Microsoft Challenge on Nuori Yrittäjyys ry:n ohjelmapolkuun kuuluva vuorokauden kestävä NY 24h-leiri, mutta nyt lisämausteella: innovaatioleirillä on teknologiateema Microsoftilta. Leiri tarjoaa mahdollisuuden oppia yrittäjyyttä ja työelämässä tarvittavia taitoja learning by doing -periaatteella. Aktiiviset ja osallistuvat nuoret ovat leirin tähtiä!

7.9.2013 klo 13–14 YES Café, Hamina Bastionissa Harrastemessujen yhteydessä

Haminan lukion opettajille suunnattu yrittäjyyskasvatuskahvila, jossa teemana yrittäjyyskasvatus on asennekasvatusta ja ”oman jutun löytämisen tärkeys.” Pöyrööt, nuoret, sarjakuva-alan yrittäjät Arttu ja Liisa Seppälä kertovat lukio-opettajille oman, upean yrittäjätarinansa

Lisätietoja tapahtumista:

Maarit Koverola, puh. 040 1902 545, maarit.koverola@cursor.fi, YES Kotka-Hamina/Cursor

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon