Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinto 2015 Eteva kuntayhtymälle

Suomen Palopäällystöliitto

Sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinto 2015 Eteva kuntayhtymälle

Julkaistu: 06.05.2015 klo 13:15
Julkaisija: Suomen Palopäällystöliitto

Järjestyksessään yhdestoista turvallisuuspalkinto on myönnetty 6.5.2015 Jyväskylässä TERVE-SOS 2015 -tapahtuman yhteydessä järjestettävässä Sosiaali- ja terveysalan turvallisuusfoorumissa. Palkinto myönnettiin Eteva kuntayhtymälle. Palkintolautakunta myönsi lisäksi kolme turvallisuuden tunnustuspalkintoa.

Turvallisuuspalkinnon myöntämisen perusteena pidettiin suunnitelmallista, laaja-alaista ja ennaltaehkäisevää turvallisuustyötä. Lisäksi perusteena pidettiin yhteistyötä eri turvallisuusyhteistyötahojen kanssa, toiminnan vaikuttavuuden arviointia sekä asiakkaiden mukaan ottamista koulutuksiin ja harjoituksiin. Eteva kuntayhtymässä on selvästi kokonaisvaltainen näkemys turvallisuuden kehittämisestä. Järjestelmällisen koulutuksen lisäksi Eteva on toteuttanut selkokielisen oppaan palo- ja poistumisturvallisuudesta.

Turvallisuuden tunnustuspalkinnot 2015 myönnettiin Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirille toimintamallin kehittämisestä potilaiden kaatumisten ja putoamisten ehkäisyyn, Lahden SOTE:n iäkkäiden kaatumisten ehkäisyn kehittämishankkeelle toimintatavan kehittämisestä ja juurruttamisesta kaatumisriskin arviointiin ja kaatumisten ehkäisyyn sekä pelastusopiston vanhempi opettaja Markku Strömille ansiokkaasta vuoropuhelun edistämisestä turvallisuuden eri toimijoiden välillä.

Turvallisuuspalkinnot luovutettiin Sosiaali- ja terveysalan turvallisuusfoorumissa Jyväskylässä 6.5. Palkitsemisen taustalla ovat sosiaali- ja terveysministeriö, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Kuntaliitto, pelastustoimi, Suomen Palopäällystöliitto ja SPEK-ryhmä. Tahojen edustajat muodostavat palkintolautakunnan, jonka puheenjohtajana toimii Pirkanmaan sairaanhoitopiirin turvallisuuspäällikkö Anna Tamminen.

Turvallisuuspalkinto myönnetään esimerkillisestä onnettomuuksien ehkäisytyöstä, tapahtumasta tai toiminnasta, jolla on estetty tai rajoitettu vahinkojen määrää, ansiokkaasta toiminnasta sosiaali- ja terveysalan turvallisuuden kehittämiseksi tai alan turvallisuutta edistävän laitteen, toimintatavan tai vastaavan kehittämisestä. Palkintoja on jaettu vuodesta 2005 alkaen.

Lisätietoja antaa:
Veera Heinonen
palkintolautakunnan sihteeri
koulutus- ja viestintäsuunnittelija
Suomen Palopäällystöliitto
veera.heinonen@sppl.fi
0440 340 112

Suomen Palopäällystöliitto — Finlands Brandbefälsförbund ry on vuonna 1932 perustettu valtakunnallinen järjestö, jonka tavoitteena on kohottaa jäsenistön ammattiosaamista sekä edistää ihmisten, yhteisöjen ja yhteiskunnan valmiutta estää onnettomuuden jo ennalta ja toimia oikein erilaisissa vaaratilanteissa. Palopäällystöliitolla ei ole ammatilliseen edunvalvontaan liittyviä tehtäviä. Sen sijaan turvallisuuden edistäminen on tärkein tehtävämme.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki