Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » SOL kasvaa iloisesti taantumasta huolimatta

SOL Palvelut Oy

SOL kasvaa iloisesti taantumasta huolimatta

Julkaistu: 19.05.2014 klo 10:35
Julkaisija: SOL Palvelut Oy

Suomalainen palvelualan perheyritys SOL on onnistunut kasvattamaan liikevaihtoaan ja menestynyt aikana, jolloin suuri osa kotimaisista suurista yrityksistä raportoi kannattavuutensa heikkenemisestä. SOLin liikevaihto oli viime vuonna 262 miljoonaa euroa ja se kasvoi edellisestä vuodesta 14 %. Yrityksen henkilöstömäärä kasvoi 237:llä ja SOLilaisia on nyt yhteensä 11 482.

Nopea kasvu jatkuu

SOL panostaa kasvuun myös lähitulevaisuudessa. Kotimaassa liiketoiminnan ennakoidaan kasvavan lähivuosina noin 20 %:lla. Ulkomaan toiminnot mukaan lukien kasvua on tulossa peräti 30 %. Erityisesti SOLin ulkomaisten tytäryhtiöiden liiketoiminnan kasvun arvioidaan nopeutuvan.

SOLin henkilöstö- ja lakiasiainjohtaja Timo Sairanen kuvailee kasvua innovatiiviseksi ja iloiseksi:
- Olemme kyenneet vastaamaan asiakkaidemme toiveisiin ja uudistaneet palveluitamme sekä organisaatiotamme niiden mukaisiksi. Pyrimme helppouteen: siihen, että asiakas saa kaikki tarvitsemansa palvelut ”yhdeltä luukulta”. Lisäksi organisaatiomme on matala, eli olemme aina asiakasta lähellä, Sairanen listaa.

Lisää monipalvelua

SOLin monipalvelumallissa korostuu vastuun ottaminen asiakkaan tarvitsemasta kokonaisuudesta. Mallissa yhdistetään saumattomasti mm. siivous-, kiinteistö- ja turvallisuuspalveluita. Tämä helpottaa asiakkaan ostoprosesseja ja karsii päällekkäisiä kustannuksia ja toimintoja.
Monipalvelumalli edellyttää myös henkilöstöltä uusia taitoja.
- Toimintatapaamme on aina vahvasti kuulunut henkilöstön osaamisesta huolehtiminen. Moniosaajuus painottuukin yhä useammin koulutuksissamme. Se tarkoittaa sitä, että yksi henkilö vastaa monista eri tehtävistä. Esim. siivoojallamme on kiinteistöhuolto-osaamista tai kiinteistöhuoltaja vastaa myös siisteydestä, kuvailee Sairanen.

SOL
Henkilöstö- ja lakiasiainjohtaja Timo Sairanen