Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » PAMin sopimusaloille neuvottelutuloksia

PAMin sopimusaloille neuvottelutuloksia

Julkaistu: 01.06.2016 klo 08:00
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

Palvelualojen ammattiliitto PAMin lähes kaikille sopimusaloille on saatu kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset. Näillä sopimusaloilla työskentelee yli 400 000 työntekijää.

PAM neuvotteli sopimuksista muun muassa Kaupan liiton, Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa:n, Kiinteistötyönantajien, Palvelualojen työnantajat Paltan sekä Apteekkien työnantajaliiton kanssa.

PAMin hallitus kokoontuu tänään keskiviikkona klo 10.00 arvioimaan tuloksia. Liiton sopimusalatoimikunnat ovat koolla ennen hallituksen kokousta. Neuvottelutulosten sisällöistä kerrotaan vasta hallituksen kokouksen jälkeen, jos ne ovat tulleet hyväksytyiksi.

Hallituksen ja sopimusalatoimikuntien kokoukset ovat suljettuja ulkopuolisilta, mutta tiedotusvälineiden edustajat voivat kuitenkin odottaa PAMin hallinnon päätöksiä liiton tiloissa (Paasivuorenkatu 4-6 A, 2. krs. Helsinki).

Neuvotteluihin liittyvissä asioissa tiedotusvälineiden edustajia PAMissa palvelevat:
- tiedottaja Minna Räsänen, puh. 040 089 1983
- assistentti Jani Ryhänen, puh. 043 826 7959
- assistentti Nora Lehtimäki, puh. 050 300 2398
- yhteiskuntasuhteiden päällikkö Hanna Kuntsi, puh. 050 310 0676
- viestintäjohtaja Timo Piiroinen, puh. 050 360 5669

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki