Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » PAMin Ann Selin nousemassa maailmanjärjestön puheenjohtajaksi

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

PAMin Ann Selin nousemassa maailmanjärjestön puheenjohtajaksi

Julkaistu: 08.12.2014 klo 15:07
Julkaisija: Palvelualojen ammattiliitto PAM ry

UNI Global Unionin puheenjohtajaksi on nousemassa Palvelualojen ammattiliitto PAMin puheenjohtaja Ann Selin. UNIn puheenjohtaja valitaan keskiviikkona 10.12.

Etelä-Afrikan Kapkaupungissa on koolla yli 20 miljoonan yksityisen palvelualojen työntekijän UNIn mailmankokous. Noin 900 ammattiliiton edustajat valitsevat kokousessaan järjestölle uuden puheenjohtajan seuraavaksi neljäksi vuodeksi. PAMin puheenjohtaja Ann Seliniä on esitetty puheenjohtajaksi, ja hän on tällä hetkellä ainoa ehdokas.  Selin on toiminut tähän saakka UNIn hallituksen varapuheenjohtajana ja työvaliokunnan jäsenenä.

Suomalaisista liitoista UNIn jäseniä ovat PAMin lisäksi muun muassa Ammattiliitto PRO, TEAM Teollisuusalojen ammattiliitto, Suomen Ekonomiliitto SEFE, Insinööriliitto IL , Tekniikan akateemiset TEK, Vakuutusven Liitto VvL ja Metallityöväen Liitto.

PAMin aloista UNIin kuuluvat kauppa, vartiointiala, kauneudenhoito- ja kampaamoala, rahapeliala sekä siivous ja kiinteistönhoito.

7.-10.12. olevaa UNIn kokousta voi seurata suorana osoitteessa www.uniworldcongress.org.

Timo Piiroinen, viestintäjohtaja, puh. 050 360 5669

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry on yksityisillä palvelualoilla työskentelevien ammattiliitto. PAMiin kuuluu noin 230 000 jäsentä, joista naisia on 80 prosenttia. Suurin osa PAMin jäsenistä työskentelee vähittäiskaupassa, majoitus- ja ravitsemisalalla, kiinteistöpalveluissa tai vartiointialalla. www.pam.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki