Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Nuoret lähettävät emoji-merkkejä töissä ja lukevat sähköpostia sängyssä

Adobe

Nuoret lähettävät emoji-merkkejä töissä ja lukevat sähköpostia sängyssä

Artikkeli.
Julkaistu: 04.09.2015 klo 09:00
Julkaisija: Adobe

Adoben uusi tutkimus paljastaa, että nuorilla on tiivis suhde sähköpostiinsa eivätkä he pelkää käyttää emoji-merkkejä töissä. Tutustu nuorten sähköpostikäytön kuuteen trendiin alla.

Adoben uuden tutkimuksen tulokset osoittavat, että nuorilla on läheinen suhde sähköpostiinsa. Erityisesti 18–34-vuotiaat käyttävät aktiivisesti älypuhelintaan. Adoben toteuttamaan brittiläiseen tutkimukseen osallistui 400 toimistotyöntekijää.

”On olemassa syy siihen, etteivät ihmiset enää puhu töiden ja elämän tasapainottamisesta vaan töiden ja elämän sekoittumisesta. Työ ja vapaa-aika kulkevat yhä useammin rinnakkain, ja niiden erottaminen toisistaan voi vaikuttaa jopa mahdottomalta. Trendi näkyy erityisesti nuorissa, jotka ovat kasvaneet sähköpostien ja sosiaalisen median kanssa ja ovat tottuneet olemaan jatkuvasti online-tilassa”, sanoo Jes Schyum, Adobe Nordicin viestintäpäällikkö.

Kuusi nuorten sähköpostinkäytön trendiä:

1. Nuoret lukevat sähköpostiaan keskimäärin 7,4 tuntia työviikon aikana. Tästä 3,9 tuntia kuluu työsähköposteihin ja 3,5 tuntia henkilökohtaisiin sähköposteihin. Nuoret käyttävät sähköpostin parissa selvästi muita enemmän aikaa, sillä kaikkien vastanneiden keskimääräinen sähköpostiin käytetty aika on 5,9 tuntia viikossa.
  2. 30 prosenttia kertoi tarkistavansa sähköpostiaan liian usein ja kokevat, että heidän pitäisi vähentää sähköpostin käyttöä.
  3. 50 prosenttia tarkistaa sähköpostinsa heti aamusta sängyssä ollessaan.
  4. 41 prosenttia on yrittänyt pitää taukoa sähköpostin käytöstä.
  5. 43 prosenttia tarkistaa sähköpostiaan käydessään vessassa. Kaikkien vastanneiden kohdalla luku on 27 prosenttia.
  6. 74 prosentin mielestä on hyväksyttävää käyttää emoji-merkkejä sähköposteissa kollegoille. Kaikkien vastanneiden kohdalla luku on keskimäärin 59 prosenttia.

Lähde: Adobe. Kyselyyn osallistui 400 brittiläistä toimistotyöntekijää, joilla on älypuhelimet.

Lisätietoja: http://www.cmo.com/articles/2015/8/24/email-channel-relevant-as-ever-adobe-survey.html

Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. Lisätietoja: www.adobe.com/fi

© 2015 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.