Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Näyteikkunatempauksella seudun toimialoja tutuksi Haminassa

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Näyteikkunatempauksella seudun toimialoja tutuksi Haminassa

Kutsu.
Julkaistu: 12.06.2014 klo 09:43
Julkaisija: Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö

Entisen Tiimarin tilojen näyteikkunat Haminan keskustassa ovat kokeneet muodonmuutoksen loppukeväästä. Vehkalahden koulun yrittäjyysryhmät somistivat näyteikkunat Kotkan-Haminan seudun kasvuohjelman teemojen mukaisesti. Ikkunat kertovat niin matkailusta, logistiikasta, uusiutuvasta energiasta kuin peliteollisuudestakin. Näyteikkunan somistukset osoitteessa Puistokatu 8 ovat nähtävillä läpi kesän.

”Tiimarin näyteikkunaprojekti sattui kiireiseen aikaan mutta mielenkiintoisuutensa ja oppimismahdollisuuksien vuoksi päätettiin hommaan tarttua. Päävastuun tästä projektista kantoivat 8. luokan yrittäjyysryhmät. Cursorin kautta saadut teemat - logistiikka, matkailu, uusiutuva energia, ICT ja peliteollisuus - helpottivat suunnittelua ja kohdensivat yhteistyökumppaneiden kyselyä ko. alojen suuntaan”, kertoo projektin toinen vastuuopettaja Paavo Kriktilä Vehkalahden koulusta. Toisena vastuuopettajana projektissa toimi Elina Ämmälä.

Huomenna perjantaina 13.6. klo 10.00 paikalla Haminan Puistokatu 8:ssa  projektin vastuuopettaja Paavo Kriktilä ja Cursorin yrittäjyyskasvatushankkeiden vetäjä Maarit Koverola. Tervetuloa tutustumaan ja kyselemään lisää ikuunatempauksesta!

”Haluamme erityisesti kiittää projektiin osallistuneita yrityksiä ja toimijoita: Sanna Vapalahti Sisustus Laventelista, Kai Sahala Motoboxista, Rai-Kuva, Haminan Energia, Toripörssi, Hamina Bastioni, T. Strömberg Oy, Gancho, S-market Hamina, Patu Patanen ja tietysti toimitilasta vastaava Ari Saharinen. Ilman ennakkoluulottomia ja avuliaita kumppaneita, paria opettajaa ja neljääkymmentä reipasta yläkoululaista ikkunat eivät näyttäisi näin upeilta Tattoo-kesää aloitettaessa”, toteavat Paavo Kriktilä ja Cursorissa yrittäjyyskasvatushankkeista vastaava Maarit Koverola.

Näyteikkunatempaus liittyy Cursor Oy:n koordinoimaan Kaakko kasvuun -viestintähankkeeseen. Hankkeessa luodaan konsepti ja strategia Kotkan-Haminan seudun elinkeinomarkkinointiin. Toimenpiteet pohjautuvat Kaakko Kasvuun! – Kaakon kasvuohjelman 2013–2017 strategiatyössä esille tulleeseen tarpeeseen lisätä seudun vetovoimaisuutta ja kilpailukykyä erityisesti yritysten, investointien ja osaajien sijoittumispaikkana. Seudun elinkeinomarkkinoinnin konsepti valmistuu kesän aikana. Hankkeen päärahoittajana on Kymenlaakson liitto. Hanke jatkuu vuoden 2014 loppuun asti.

Lisätietoja näyteikkunatempauksesta:

projektipäällikkö Maarit Koverola, Cursor Oy/YES Kotka-Hamina

historian ja yhteiskuntaopin lehtori Paavo Kriktilä, Vehkalahden koulu

Lisätietoja seudun elinkeinomarkkinoinnista:

markkinointipäällikkö Mia Hämäläinen, Cursor Oy

Cursor Oy, Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö vastaa Kotkan, Haminan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kuntien yritysneuvonnasta ja toteuttaa seudun elinkeinokehittämishankkeita. Cursor palvelee Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle asettuvia yrityksiä liiketoiminnan perustamis- ja kehittämisasioissa. Toimipisteemme sijaitsevat Kotkassa Eagle-talossa E18-tien varrella ja Haminan keskustassa Raatihuoneentorilla. Cursorin omistavat seudun kunnat (Kotka, Hamina, Pyhtää, Virolahti ja Miehikkälä) yhdessä alueen teollisuusyritysten ja rahoituslaitosten kanssa.

www.cursor.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon