Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Mekaanisessa metsäteollisuudessa sovittiin palkkaratkaisusta

Puuliitto

Mekaanisessa metsäteollisuudessa sovittiin palkkaratkaisusta

Julkaistu: 02.11.2015 klo 14:19
Julkaisija: Puuliitto

Mekaanisessa metsäteollisuudessa sovittiin 29. lokakuuta työllisyys- ja kasvusopimuksen mukainen toisen jakson palkanratkaisu. Ratkaisusta neuvotellaan paikallisesti ottaen huomioon yrityksen tai työpaikan talous-, tilauskanta- ja työllisyystilanne sekä kustannuskilpailukyky markkinoilla. Paikallisesti voidaan sopia palkantarkistuksen toteutustapa, ajankohta ja suuruus.

Mikäli paikallista ratkaisua ei saavuteta 18. marraskuuta mennessä, korotetaan palkkoja sen palkanmaksukauden alusta, joka alkaa 1. joulukuuta tai lähinnä sen jälkeen yleiskorotuksella, jonka suuruus on yhdeksän senttiä tunnissa tai 16 euroa kuukaudessa, kuitenkin vähintään 0,43 prosenttia.

Iltavuorolisä pysyy ennallaan, yövuorolisään ja lauantaityölisään tulee yhden sentin korotus. Aseterahoja ynnä muita lisiä korotetaan 0,59 prosenttia.

Mekaanisen metsäteollisuuden palkkaratkaisussa sopijaosapuolina ovat Puuliitto ja Metsäteollisuus ry.

Lisätietoja antaa: puheenjohtaja Jari Nilosaari, puh. 0400 872 641 tai

työehtosihteeri Jarmo Tuomainen, puh. 0400 796 896

Puuliitto on mekaanisen metsäteollisuuden, puusepänteollisuuden, bioteollisuuden, metsä- ja metsäkonealan, venealan ja maatalousalojen työntekijöiden etujärjestö. Liittoon kuuluu noin 35 000 jäsentä.