Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Lapsiin kohdistuvien seksuaalirikosten ennaltaehkäisemiseen tarvitaan lisää osaamista

Sexpo

Julkaistu: 12.05.2016 klo 14:00
Julkaisija: Sexpo

Seksuaalirikosten ennaltaehkäisy -verkoston (SeriE) tekemän kyselyn mukaan lapsiin kohdistuvasta seksuaalisesta kiinnostuksestaan huolestuneet asiakkaat eivät saa tarvitsemaansa apua sosiaali- ja terveyspalveluissa. Kyselyn mukaan sote-alan työntekijöillä ei ole riittävää osaamista asiakkaan kohtaamiseen, ennaltaehkäisevään työhön ja palveluohjaukseen.

SeriE-verkosto järjestää perjantaina 13.5. maksuttoman seminaarin lapsiin kohdistuvasta seksuaalisesta mielenkiinnosta ja lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Seminaarissa käsitellään ennaltaehkäisevää työtä sekä rakennetaan verkostoa valtakunnallisten palveluohjauskäytäntöjen kehittämiseksi.

Seminaarin avaa sosiaali- ja terveysministeri Hanna Mäntylä.

Seminaariin osallistuu liki 150 sosiaali- ja terveysalan ammattilaista ja opiskelijaa koko Suomesta. Osallistujat kertoivat kyselyssä, että pedofiilin kohtaaminen asiakastyössä on vaikeaa ja tunteita herättävää, mutta heillä on korkea motivaatio saada lisää valmiuksia asiakaskohtaamisiin.

***

Seminaari järjestetään Laurea ammattikorkeakoulun tiloissa (Ratatie 22, 01300 Vantaa, auditorio Minna Canth B 101) perjantaina 13.5.2016 kello 09–15.30.

Tarkempaa tietoa seminaarista

Lisätiedot:
Tommi Paalanen
Sexpo-säätiö
050 469 2937, tommi.paalanen@sexpo.fi

Sexpo on vuonna 1969 perustettu seksuaalisuuden ja ihmissuhteiden asiantuntijajärjestö. Koulutamme seksuaalineuvojia, -terapeutteja ja -kasvattajia sekä ylläpidämme seksuaalineuvontaa, johon tulee tuhansia yhteydenottoja vuosittain. Pyrimme siihen, että jokainen voisi toteuttaa seksuaalisuuttaan tyydyttävästi ja tasapainoisesti. Edistämme seksuaalisen vapauden, tasa-arvon ja seksuaalioikeuksien toteutumista sekä rakennamme avointa ja myönteistä seksuaalikulttuuria. Kannatamme moniarvoista yhteiskuntaa, jossa seksuaalisuuden, sukupuolen ja ihmissuhteiden moninaisuus saa kukoistaa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki