Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Kesätöitä Turussa kolmanneksen enemmän kuin viime vuonna

Kesätöitä Turussa kolmanneksen enemmän kuin viime vuonna

Julkaistu: 02.06.2014 klo 13:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

TIEDOTE                                                                                                                                    2.6.2014

Kesätöitä Turussa kolmanneksen enemmän kuin viime vuonna

Kesätyöntekijöitä on palkattu kolmannes enemmän kuin viime vuonna. Jos meitä hemmotellaan helteillä ja terassit pysyvät auki, tarjoilijoita tullaan palkkaamaan vielä lisääkin, toteaa StaffPointin asiakkuuspäällikkö Johanna Merisalo.

Turun seudulla eniten kesätyöpaikkoja on ollut tarjolla kaupan alalla, hotelli- ja ravintola-alalla sekä teollisuudessa. Erityisesti töitä on löytynyt keittiöapulaisille, kokeille, tarjoilijoille, kaupan kassoille, myyjille ja tuotantotyöntekijöille.

– Aikaisemmin teollisuuden työpaikat tulivat hakuun tammikuussa ja kaikki oli täytetty jo helmikuussa. Nyt tilanne on aivan toinen. Asiakkaiden tilauskirjat täyttyvät viime tipassa ennen kesää, joten kesätyöntekijöitä rekrytoitiin ihan kalkkiviivoilla ja kovassa kiireessä vielä toukokuun lopullakin, kertoo Johanna Merisalo.

Teollisuuden työpaikat on nyt jo lähes tulkoon jaettu, mutta esimerkiksi ravintola-alalle tulee jatkuvasti uusia avoimia työpaikkoja. Jos säät suosivat, eli kesästä tulee kaunis, ravintolat palkkaavat vielä lisää tarjoilijoita terasseille.

Johanna Merisalo rohkaisee kesätyönhakijoita jättämään vieläkin avoimen hakemuksen. Uusia kesätyöpaikkoja on tulossa edelleen hakuun ja etenkin osa-aikaisia keikkatöitä on jatkuvasti tarjolla usealla toimialalla.

Johanna Merisalo, StaffPoint Oy, 020 7206 529, johanna.merisalo@staffpoint.fi

StaffPoint-konserni on henkilöstöpalvelualan suunnannäyttäjä. Yrityksessä on kolme liiketoiminta-aluetta: Henkilöstöpalvelut toimivat StaffPoint-nimellä, valmennuspalvelut Spring House -nimellä ja henkilöstöhallinnon tietojärjestelmiä tuotetaan Saima Soft -nimellä. Konsernin liikevaihto on noin 110 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 300 henkilöä. Valtakunnallinen palveluverkosto kattaa koko Suomen, toimipisteitä on 22 paikkakunnalla Suomessa ja yksi Virossa. Vuosittain StaffPoint työllistää 15 000 osaajaa, Spring House kohtaa 20 000 valmennettavaa ja Saima Softin ohjelmistoilla on 22 000 käyttäjää. StaffPoint-konsernin omistavat vakavaraiset, institutionaaliset sijoittajat GWS, Suomen Teollisuussijoitus, Etera ja Varma sekä yritysten johto. www.staffpoint.fi