Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Ilahduta kiitoksella! Sairaanhoitajan päivää vietetään 12.5.

Suomen sairaanhoitajaliitto

Ilahduta kiitoksella! Sairaanhoitajan päivää vietetään 12.5.

Julkaistu: 07.05.2015 klo 12:27
Julkaisija: Suomen sairaanhoitajaliitto

Kansainvälistä Sairaanhoitajan päivää vietetään jälleen tiistaina 12.5.2015. Tänä vuonna haluamme nostaa sairaanhoitajan työn arvon keskiöön ja kiittää sairaanhoitajia arvokkaasta työstä terveyden ja hyvinvoinnin puolesta.

- Ilahduta kiitoksella -kampanjan tavoitteena on tuoda iloa ja hyvää mieltä sairaanhoitajille. Haluamme myös muistuttaa väestöä sairaanhoitajien tekemästä tärkeästä työstä ja haastaa heitä jakamaan kiitos-viestiä eteenpäin, Sairaanhoitajaliiton puheenjohtaja Merja Merasto kertoo.

Kiittäminen on tärkeä osa palkitsemista ja palautteen antoa. Kiittäminen ei yksistään tuo hyvinvointia ja tyytyväisyyttä työpaikoille, mutta se tukee työpaikan yhteishenkeä ja kannustaa hyviin työsuorituksiin.

- Haluamme kampanjalla kannustaa myös sairaanhoitajia antamaan kiitosta ja tunnustusta kollegoilleen sekä työyhteisöjä henkilöstölleen. Parhaissa työpaikoissa tunnustusta ei tarvitse odottaa kehityskeskusteluun tai tiettyyn määräaikaan, vaan sitä jaetaan jatkuvasti. Työntekijä voi luottaa, että hyvä työ ja ponnistelu huomioidaan kollegojen ja johdon taholta, Merasto sanoo.

Sairaanhoitajaliitto haluaa 90-juhlavuotena kiittää sairaanhoitajia hyvästä hoitotyöstä, mutta myös sairaanhoitajien oman yhteisön, Sairaanhoitajaliiton hyväksi tehdystä työstä.

- Ilman sairaanhoitajien innostusta yhteisömme tarina olisi jäänyt lyhyeksi. Nyt tarina jatkuu ja odotettavissa on monia uusia kertomuksia, Merasto kiittää.

Tule mukaan nostamaan esiin ihmiset hyvän hoidon takana!

Sairaanhoitajan päivän kampanja näkyy työpaikoilla, sosiaalisessa mediassa, liiton verkkosivuilla ja kaupallisilla radiokanavilla. Myös Sairaanhoitajaliiton 16 alueyhdistystä järjestävät päivän kunniaksi sairaanhoitajille tempauksia ja tilaisuuksia ympäri Suomea.

Sairaanhoitajia voi kiittää 12.5.

• sairaanhoitajat.fi -verkkopalvelussa
  • sosiaalisessa mediassa hashtageilla #kiitos ja #1205
  • Sähköisellä kiitoskortilla
  • Huomioimalla sairaanhoitajia työpaikoilla

Lisätietoa sairaanhoitajat.fi/1205

Sairaanhoitajan päivä
Sairaanhoitajan päivää vietetään vuosittain 12. toukokuuta ympäri maailmaa kansainvälisen sairaanhoitajaliiton (ICN) aloitteesta. Päivä on Florence Nightingalen syntymäpäivä. Päivän kunniaksi Sairaanhoitajaliitto nostaa esiin ajankohtaisia sairaanhoitajan ammattiin ja hoitotyöhön liittyviä aiheita.

Lisätietoa:
Merja Merasto, puheenjohtaja, merja.merasto@sairaanhoitajaliitto.fi, puh. 010 321 3346
Laura Niemi, viestintä- ja markkinointijohtaja, laura.niemi@sairaanhoitajaliitto.fi, puh. 050 3738602

90 vuotta osaamista, tietoa ja välittämistä

Sairaanhoitajaliitto perustettiin Helsingin Säätytalossa 25.1.1925. Jo perustamisesta lähtien tehtävämme on ollut yhdistää sairaanhoitajat huolehtimaan asiantuntevasta ammatistaan, edunvalvonnasta sekä korkeatasoisesta hoitotyöstä.

Tänään Suomen sairaanhoitajaliitto ry on merkittävä terveydenhuollon vaikuttaja sairaanhoitajia koskevissa asioissa. Tehtävänämme on kehittää hoitotyötä, antaa ammatillista tukea ja edistää sairaanhoitajien asemaa asiantuntijoina. Meihin kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista. Joukossamme on sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK).

Sairaanhoitajaliiton konserniin kuuluvat myös koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus.

sairaanhoitajat.fi