Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » HAMK tarjoaa monialaista korkeakoulutusta Suomessa ja maailmalla

Editor Helsinki Oy / Editori.fi

HAMK tarjoaa monialaista korkeakoulutusta Suomessa ja maailmalla

Julkaistu: 08.12.2014 klo 08:00
Julkaisija: Editor Helsinki Oy / Editori.fi

Hämeenlinnan ammattikorkeakoulu (HAMK) on monialainen korkeakoulu, jonka toiminnan ytimessä ovat opiskelijalähtöinen ja innostava korkeakoulutus sekä työelämälähtöinen tutkimus. Se tarjoaa eri mittaisia asiakkaiden tarpeiden mukaan räätälöityjä täydennyskoulutuksia sekä bachelor- ja master -tason tutkintoja suomalaisille ja kansainvälisille ryhmille.

Vararehtori Janne Salmisen mukaan oppilaitoksen osaaminen perustuu yli 150 vuotta vanhoihin perinteisiin sekä soveltavaan, elinkeinoelämän kanssa tehtyyn tutkimukseen. Kaikissa HAMKin tutkinto- ja täydennyskoulutuksissa lähtökohtana on opiskelijoiden tarpeen huomioiminen, mikä vaatii asiantuntijoilta pedagogista ammattitaitoa ja erityisosaamista.

- Juuri sellaista erityisosaamista asiakkaamme ympäri maailmaa arvostavat, hän toteaa.

HAMKin asiakaslähtöinen toimintatapa on herättänyt paljon kiinnostusta maailmalla ja räätälöidyt koulutukset ovat saaneet erinomaista palautetta osallistujilta.

- Olemme toteuttaneet pitkiä opettajien täydennyskoulutuksia mm. kazakstanilaisille ja brasilialaisille opettajille täällä Suomessa. Myös kiinalaiset opettajat ovat olleet lyhemmissä täydennyskoulutuksissa HAMKissa. Olemme kouluttaneet eri alojen ammattilaisia mm. Vietnamissa, Nepalissa, Brasiliassa, Kazakstanissa ja monissa Euroopan maissa, Janne Salminen kertoo.

Suomalaista pedagogiikkaa Brasiliaan

Aurinkoisessa Natalin rantakaupungissa Brasiliassa asuva biologian opettaja Carolina Corado on yhdessä 12 muun brasilialaisen opettajan kanssa tutustunut HAMKissa elokuun alusta asti suomalaiseen pedagogiikkaan ja arviointijärjestelmään, projektioppimiseen, sähköiseen oppimiseen ja yrittäjyyskasvatukseen Brasilian ja Suomen välisen VET Teachers for the Future -ohjelman kautta.

Hän on ohjelman myötä kiinnostunut viemään käytännönläheistä yritysyhteistyötä suomalaisen esimerkin mukaan kotimaahansa. Ohjelmaan liittyvänä projektityönä hän aikoo parantaa alueensa kunnallisten koulujen opettajien tieteellistä osaamista.

Carolina arvostaa suomalaista yhteiskuntaa, opiskelijalähtöisyyttä ja kaveria ei jätetä -asennetta.

- Se tekee yhteiskunnastanne vahvemman. On myös hienoa, että täällä opiskelijoiden tarpeet ovat oppilaitoksissa etusijalla, hän kiittelee. Teksti: Eila Aalto

Lisätietoa ja yhteydenotot:http://bit.ly/11IdZPL
Julkaisija: Editori.fi

Editori Helsinki Oy - yritysviestinnän asiantuntija