Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Duracellin pupulle helmikuussa uusi koti - Transmeri

Oy Transmeri Ab

Duracellin pupulle helmikuussa uusi koti - Transmeri

Julkaistu: 16.02.2016 klo 11:30
Julkaisija: Oy Transmeri Ab

Berkshire Hathaway on ostanut Duracell-paristobrändin Procter & Gamblelta ja Duracell toimii jatkossa omana itsenäisenä yrityksenään. Suomessa Duracell-brändin markkinoijana ja maahantuojana päivittäistavarakauppakanavan osalta toimii 1.2.2016 alkaen Oy Transmeri Ab.

- Olemme erittäin innoissamme päästessämme  tekemään töitä Duracellin kanssa. Duracell-paristot tunnetaan korkeasta laadustaan ja pitkästä käyttöiästään. Brändin mainonnassa esiintyvä Duracell-pupu on meille kaikille tuttu. Näillä laadukkailla tuotteilla kauppa voi helposti kasvattaa sekä myyntiään että asiakastyytyväisyyttä, toteaa Sari Rosin, Transmerin toimitusjohtaja.

Duracell Nordic AB:n toimitusjohtaja Annika Bonsedon kommentoi:

- Tavoitteemme on kasvattaa Duracellin markkinaosuutta Pohjoismaissa uuden Berkshire Hathaway –yrityksen alla. Olemme iloisia päästessämme tekemään yhteistyötä Transmerin kanssa saavuttaaksemme tulevat tavoitteemme myös Suomessa.

Sari Rosin, Toimitusjohtaja, Oy Transmeri Ab

Tel: +358 400 682 701

Email: sari.rosin@transmeri.fi

Duracell Ultra Power

Oy Transmeri Ab

Oy Transmeri Ab on suomalainen perheyritys, jolla on pitkät perinteet onnistuneiden tuotelanseerauksien ja merkittävien markkina-asemien luomisessa. Transmeri palvelee suomalaista kauppaa maahantuomalla ja markkinoimalla kuluttajille tuttuja tuotemerkkejä, kuten OFF!, Raid, MrMuscle, Weetabix ja Alpen sekä luksuskosmetiikkaa, kuten Chanel ja Guerlain.

Duracell

Tarinamme alkoi 1920-luvun alussa, kun keksijä-tiedemies Samuel Ruben ja innokas volframihehkulangan valmistaja Philip Rogers Mallory tapasivat. Ruben meni vierailulle P.R. Mallory -yritykseen etsiessään laitteita koettaan varten. Silloin Ruben ja Mallory näkivät tilaisuutensa koittaneen: he voisivat yhdistää Rubenin kekseliään nerokkuuden ja Malloryn valmistuspotentiaalin. Heidän kumppanuutensa jatkui Malloryn kuolemaan asti vuoteen 1975, ja se oli Duracell Internationalin alku.

Samuel Ruben ja P.R. Mallory – 1940-luku

Samuel Rubenin keksinnöt mullistivat paristoteknologian. Esimerkiksi Toisen maailmansodan aikana Ruben keksi elohopeakennon, jossa oli enemmän kapasiteettia pienemmässä tilassa. Lisäksi se oli kestävä sodan äärimmäisissä ilmasto-olosuhteissa Pohjois-Afrikassa ja Tyynellämerellä. Näissä paikoissa taskulamppujen, miinaharavien ja radiopuhelinten tavalliset sinkki-hiiliparistot eivät kestäneet. P.R. Mallory valmisti miljoonia elohopeakennoja sotakäyttöön. Pian sen jälkeen perustettiin Mallory Battery Company.

AAA-pariston synty

1950-luvulla Samuel Ruben alkoi kehittää alkali-mangaaniparistoa tehden siitä kompaktimman, kestävämmän ja pitkäikäisemmän kuin mikään paristo sitä ennen. Samoihin aikoihin Eastman Kodak toi markkinoille sisäänrakennetulla salamalla varustettuja kameroita, jotka vaativat enemmän tehoa kuin sinkki-hiiliparistot pystyivät tuottamaan. Kamerat tarvitsivat alkali-mangaanikennoja, mutta uutena AAA-kokona. Mallory alkoi valmistaa niitä ja myönsi valmistuslisenssin muillekin yhtiöille, koska hänen yrityksellään ei ollut vielä kuluttajajakelua.

Tuotemerkin synty

Valokuvaamisen aiheuttama kysyntä oli menestys alkalikennoille, ja 1964 syntyi Duracell-tuotemerkki. Paristojemme kysyntä lähti hurjaan nousuun kuluttajamarkkinoilla, ja tarvikkeita täytyi säännöstellä 1970-luvulla, jotta valmistusmäärät riittäisivät kysynnän tarpeisiin.

Kaikkialla luotettu tuotemerkki

Huomasimme, että paristoillemme oli tarvetta (ja on edelleen) lukuisia eri käyttötarkoituksia varten. Teknologian edistyessä paristojen käyttö vain lisääntyi. Meistä tuli pian maailman johtava huipputehokkaiden alkaliparistojen valmistaja. Jotkut tarvitsivat paristoja lapsensa uutta lelua varten ja jotkut puolestaan palohälyttimiinsä. Mutta olipa sitten kyse lapsen saamisesta iloiseksi tai kodin turvallisuuden varmistamisesta, tiesimme, että paristoiltamme edellytetään toimivuutta. Luotettavan ja yhdenmukaisen tuotantomme ansiosta tuotemerkkiimme luotetaan edelleen kaikkialla maailmassa.

Saat lisätietoja vierailemalla osoitteessa http://www.duracell.com.