Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Clothing+:n osaamiselle on kysyntää Pohjois-Amerikan markkinoilla

Clothing+:n osaamiselle on kysyntää Pohjois-Amerikan markkinoilla

Julkaistu: 17.03.2014 klo 15:57
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Tekstiiliä ja elektroniikkaa innovatiivisesti yhdistävän Clothing+:n markkinointi Yhdysvalloissa ja Kanadassa on avannut kankaanpääläisyritykselle uusia yhteistyömahdollisuuksia ja asiakkuuksia rapakon takana.

Yrityksen palveluksessa Suomessa olevat 30 henkilöä ovat täystyöllistettyjä. Uusien projektien hoitaminen edellyttää nyt uusien osaajien palkkaamista. Parhaillaan yhtiöön haetaan kahta tuotekehitysinsinööriä.

Yrityksen toimitusjohtaja Akseli Reho vietti puolisen vuotta Yhdysvalloissa tavaten asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Yhdysvalloissa pelin henki on avoin ja positiivinen.

– Siellä kaikki halusivat kertoa, mitä tietävät, ketä suosittelevat ja mistä voisi olla hyötyä meille. Tiesimme kyllä, että puettava teknologia on kova juttu, mutta Yhdysvaltain markkinoilla käyvä kuhina yllätti. Start-up yrityksiä syntyy kuin sieniä sateella ja myös isot tekijät, kuten Google, Apple ja Microsoft haluavat omat palansa kakusta. Meidän osaamisemme on juuri sitä, mille on nyt kysyntää, kertoo Akseli Reho.

Clothing+:n osaamisen ydin on tekstiiliin integroitujen antureiden kehittäminen ja niiden massatuotanto. Maailman johtaville urheiluelektroniikan ja lääketieteen laitevalmistajille räätälöidyt biometriset anturit suunnitellaan ja kehitetään Kankaanpäässä ja sarjavalmistetaan omassa tehtaassa Kiinassa. Vaikka Eurooppa on vahva markkina-alue ja Aasia on kovassa nousussa, tapahtuu Pohjois-Amerikassa silti eniten ja myös isoimmat asiakkaat ovat siellä. Clothing+ aikoo siis olla Atlantin takana läsnä jatkossakin.

Clothing+:n päätuotteita ovat tekstiiliset sykepannat ja erilaiset alusvaateanturointiratkaisut. Clothing+:n asiakkaita ovat muun muassa Suunto, Adidas, Garmin, Timex ja Philips.

Mikko Malmivaara, myynti- ja markkinointipäällikkö, puh. +358 400 587 346, mikko.malmivaara@clothingplus.fi

Clothing+ on kansainvälinen puettavaa teknologiaa suunnitteleva ja valmistava yritys. Päätuotteitamme ovat tekstiiliset sykepannat ja erilaiset alusvaateanturointiratkaisut, joita valmistamme useille kansainvälisille yrityksille. www.clothingplus.fi