Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » Cecilia Pellosniemi kansainvälisten asioiden sihteeriksi Suomen ylioppilaskuntien liittoon

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Julkaistu: 22.08.2014 klo 11:30
Julkaisija: Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry

Tiedote 22.8.2014

Suomen ylioppilaskuntien liiton (SYL) hallitus on valinnut kansainvälisten asioiden sihteeriksi Cecilia Pellosniemen, 26.

Kansainvälisten asioiden sihteeri kuuluu SYL:n edunvalvontasihteeristöön. Hänen vastuullansa on muun muassa EU-edunvalvonta, kansainväliset järjestösuhteet (erityisesti European Students’ Union ja yhteistyö pohjoismaisten sekä Baltian maiden opiskelijaliittojen kanssa), kansainvälisiä opiskelijoita koskeva edunvalvonta sekä suomalaisten korkeakoulujen kansainvälistyminen.

Pellosniemi on suorittanut maisterin tutkinnon College of Europessa EU:n kansainvälisistä suhteista ja opiskelee parhaillaan oikeustieteitä Helsingin yliopistossa. Aiempaa työkokemusta Pellosniemellä on muun muassa europarlamentaarikon avustajan tehtävistä sekä rauhanvälitystehtävistä. Hän on viime vuosien ajan vastannut työssään muun muassa tutkimus-, koulutus- ja nuorisopolitiikasta. Pellosniemellä on myös runsaasti kokemusta toimimisesta eri järjestöissä sekä kansainvälisestä yhteistyöstä esimerkiksi Suomen YK-nuorisodelegaattina.

Uudessa tehtävässään Pellosniemi aloittaa syyskuun alusta.

SYL:n pääsihteeri Juha Töyrylä, p. 041 515 2229

Cecilia Pellosniemi, p. 045 841 3313

Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) ry on opiskelijajärjestö, joka edustaa noin 135 000 perus- ja jatkotutkinto-opiskelijaa.

SYL valvoo opiskelijan etua valtakunnan tasolla opiskelijaa koskevissa asioissa. SYL:n ydinosaamisalueita ovat koulutuspolitiikka, sosiaalipolitiikka ja kansainväliset asiat. Lisäksi SYL:ssä paneudutaan työelämään, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen, ympäristöön ja kehitysyhteistyöhön liittyviin kysymyksiin.

www.syl.fi
www.facebook.com/SYL.FIN