Etusivu » Tiedotteet » Työelämä » BDO tuo lisää vaihtoehtoja tilintarkastusalalle

BDO tuo lisää vaihtoehtoja tilintarkastusalalle

Julkaistu: 17.02.2015 klo 08:42
Julkaisija: BDO Oy

BDO tuo lisää vaihtoehtoja tilintarkastusalalle

Tilintarkastusalan uusien säännösten tavoitteena on tilintarkastuksen laadun ja raportoinnin kehittäminen, tilintarkastuksen riippumattomuuden varmistaminen sekä alan palvelutarjonnan ja kilpailun vahvistaminen. Toimivan tilintarkastusjärjestelmän haasteina on pidetty pitkiä, jopa yli 20 vuotta yhtäjaksoisesti jatkuneita, toimeksiantosuhteita sekä tilintarkastusalan keskittymistä liian harvojen kansainvälisten toimijoiden käsiin.

Alan viidenneksi suurimmalla toimijalla vahva kasvuhalu

Tilintarkastus-, vero- ja neuvonantopalveluita tarjoava BDO lisää vaihtoehtoja ja tarjontaa tilintarkastusalalla. Juuriltaan eurooppalainen tilintarkastusyhteisöjen verkosto palvelee asiakkaita jo lähes 60 000 asiantuntijan voimin 151 maassa. BDO:n kattava palveluverkosto ja –valikoima tarjoaa varteenotettavan vaihtoehdon myös suuremmille yrityksille ja organisaatioille tilintarkastus- ja neuvontapalveluiden toimialalla. BDO on viidenneksi suurin tilintarkastus- ja asiantuntijapalveluita tuottava organisaatio sekä Suomessa että kansainvälisesti.

Asiantuntijajoukko vahvistuu uusilla avainhenkilöillä

BDO tähtää vahvaan kasvuun sekä kansainvälisen yhteistyöverkoston tasolla että Suomessa. Paikallista kasvua tuetaan täydentämällä asiantuntijajoukkoa uusilla avainhenkilöillä. BDO:n uusimmat vahvistukset KHT, JHTT Jarmo Lohi, KHT, JHTT Tiina Lind sekä liikkeenjohdon konsultoinnin johtaja Jan Kovero tuovat taloon merkittävää kokemusta ja osaamista.

”Haluamme vahvistaa tilintarkastusalan kilpailua ja palvelutarjontaa tarjoamalla vaihtoehdon alan suurimmille toimijoille. Tätä tavoitetta tukevat myös uudet asiantuntijamme Jarmo Lohi, Tiina Lind ja Jan Kovero, jotka tuovat BDO:lle arvokasta osaamista muun muassa kasvuyritysten sekä kansainvälistyvien yritysten tilintarkastus- ja neuvontapalveluiden osa-alueilta”, BDO Oy:n toimitusjohtaja Hannu Riippi toteaa.

Hannu Riippi, KHT
hannu.riippi@bdo.fi

Jarmo Lohi, KHT, JHTT
Hallituksen puheenjohtaja
jarmo.lohi@bdo.fi

EU:n uudet säännökset (EU:n tilintarkastusdirektiivi ja –asetus 2014/56/EU ja 2005/909/EC) astuvat voimaan kesään 2016 mennessä. Uudet säännökset koskevat yleisen edun kannalta merkittäviä yrityksiä kuten listayhtiöitä, pankkeja ja vakuutusyhtiöitä.

BDO tarjoaa laadukkaita tilintarkastus-, vero- ja neuvontapalveluita yrityksille ja muille yhteisöille sekä julkiselle sektorille. BDO on viidenneksi suurin tilintarkastus- ja asiantuntijapalveluita tuottava organisaatio sekä Suomessa että kansainvälisesti. Palvelemme asiakkaitamme lähes 60 000 asiantuntijan voimin 151 maassa. Globaalin BDO-verkoston yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2014 oli 5,17 mrd €. Suomen BDO-konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 17,1 milj. €.